„Sistemul nostru de învățământ este unul al contradicțiilor, bi-polarizat:
Un pol al excelenței reprezentat de către olimpicii noștri cu care ne mândrim an de an, care de pildă la olimpiadele internaționale de matematică obțin succese fabuloase, medalii de aur și așa mai departe;
Iar la celălalt pol stau infrastructura, condițiile teribile, abandonul școlar, sărăcia, mediile mici și nu numai. Mai este și analfabetismul funcțional cu care ne-am obișnuit din păcate cu performanțe negative de câțiva ani la aceste teste PISA făcute de OECD. Suntem pe primul loc la analfabetism funcțional.
Este și aceasta o performanță, dar o performanță tristă care pledează pentru lipsa de eficiență și calitate a învățământului nostru, chiar dacă nu ne place să recunoaștem asta. Aici vorbim despre aproape jumătate dintre elevii României, 42%. Este aproape neverosimil, e inacceptabil, dar așa spun datele, așa spun statisticile”, a spus prof. univ. dr. Sorin Ivan la DC News TV.