„Noi am avut un trainer de-al nostru din Târgu Mureș care venea și făcea blanda și a plecat cu microbuzul către Târgu Mureș, la Comarnic. A avut microbuzul, respectiv autobuzul, un accident ușor.
El a avut ghinionul să stea pe scaun exact în dreptul culoarului. A plecat și, fiind profesor de sport și fiind foarte sprinten și foarte sportiv, a plecat și și-a rupt piciorul, și-a rupt femurul și a stat, adică a fost mult timp, a stat trei luni și cu tijă și cu alea.
De ce? Pentru că a avut ghinionul să stea exact pe culoarul liber și, când s-a oprit microbuzul din frânat, a plecat și a ajuns până în față. Da, a fost singurul care a fost accidentat grav.
Deci se întâmplă în interiorul mijloacelor de transport și atunci ai nevoie de educație pentru copii, care transmit și părinților. De asta sistemul trebuie gândit pe ansamblu, cu totul. Că dacă transmiți puțin protecția muncii la serviciu, nu se face protecția muncii nicăieri, nici la mijloacele de transport în comun, la nimic.
Nu se face protecția muncii la șoferi profesioniști din acest punct de vedere, al siguranței rutiere. Pentru siguranța deplasării pe stradă nu se face în România protecția muncii.
Culmea e că ITM-ul, Inspectoratul Teritorial de Muncă, vine și te controlează ca angajator sau pe angajați dacă au fișe de protecție a muncii, dacă au făcut. Dacă se întâmplă și un accident, e caz penal. Dacă nu-i fișa, dacă nu-i semnat, la orice meserie, în orice, mai puțin la conducătorii auto”, a explicat Titi Aur.