Câți kilometri de autostrada se finalizează până la sfârșitul anului

Câți kilometri de autostrada se finalizează până la sfârșitul anului

Ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, spune că până la finalul anului se va putea circula pe autostradă de la București la Răcăciuni, iar ultimele tronsoane ale A7 spre Siret vor fi accelerate prin finanțarea SAFE.

 

"Am dat în circulație acum două săptămâni, dacă nu mă aștept, Buzău–Pietroasele, ultimul segment la care se lucrează. Acum lucrează o asociere de firme, Norol și Machior. Va fi dat în circulație la sfârșitul acestei luni.

Practic vom putea circula de la București la Focșani doar pe autostradă. Iar pentru finalul anului avem în vedere deschiderea circulației până la Ajud, Răcăciuni, pe autostrada Moldovei, A7. Am semnat Focșani-Brăila săptămâna trecută, drumul expres. Mergem înainte și cu această investiție. Este drumul expres Brăila-Galați. Acolo stadiul fizic este de peste 90% astăzi.

Cred că sunt 11 km acolo, dacă nu mă așeal, de drum de mare viteză. Încercăm să finalizăm toate investițiile în infrastructură. Toate sunt foarte importante.

Dacă vorbim de A7, care anul viitor va fi gata până la Siret, avem deja finanțare și avem semnat contractul pentru Suceava-Pașcani. Mai avem Suceava-Siret, ultimul tronson. Tronson care va intra pe SAFE, pe programul european de înarmare. Exact. Suceava-Pașcani și Suceava-Siret vor fi finanțate pe programul SAFE.

Ultimul tronson din A7, Suceava-Siret, este format din 3 segmente: unul de drum expres și două de autostradă. Am avut discuții cu cei din companie și am hotărât să facem tot tronsonul respectiv din drum expres, tocmai pentru a ne încadra și în banii pe care îi tragem de pe SAFE și a grăbi și finalizarea proiectului", a spus Ciprian Șerban.

„Drumul expres autentic, așa cum spuneți, e tot autostradă, doar că sunt benzile un pic mai înguste”, a explicat Bogdan Chiriac.

„Exact. Și viteza de circulație redusă, 110”, a răspuns ministrul Transporturilor.

"În loc de 130, ceea ce nu te încurcă deloc", a zis Bogdan Chirieac.

Finanțare SAFE și problema lipsei de centură la Galați

"În jur de 5 miliarde avem în calcul să tragem din SAFE. Cred că în următoarele 2-3 săptămâni vom ști sigur, exact, suma. Mai avem și la Galați, Galați nu are centură. Are o bază militară unde nu există infrastructură decât… dacă dorești să ajungi la baza militară, ceea ce înseamnă tancuri, tot ce înseamnă camioane militare, trebuie să treacă prin centrul orașului.

Și atunci am avut o discuție cu președintele Consiliului Județean de acolo, care mi-a adus la cunoștință acest lucru, am avut o discuție și cu domnul Moșteanu, fiind bază operată NATO acolo, înțeleg că se dorește și dublarea capacității acelei baze. Să găsim finanțare tot din SAFE pentru a face și această centură. Înțeleg că e undeva în jur de 200 milioane, deci nu ar fi foarte mulți bani. Cred că reușim să o finanțăm și pe aceasta.

A8. Avem finanțare pe SAFE, pe capetele de A8: Pașcani–Iași–Ungheni. Acolo o să intre tot pe programul SAFE. O să putem circula de la București până la Iași, cred că pe 380 de kilometri, dacă nu mă înșel, sper să nu greșesc. 

Lucrăm și pe Autostrada Transilvania. Am dat în circulație 128 de kilometri astăzi, de pe Autostrada Transilvania. Teoretic, în 2027 ar trebui să putem circula pe autostradă, la final, Transilvania. Cu o excepție a tunelului Meseș, care va fi gata în 2030–2031. E foarte complexă lucrarea acolo. Termenul de execuție ar fi 2030. Nu cred că ne vom încadra în 2030, cred că în 2031 va fi gata", a mai explicat Ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban.