Cum se face semnalizarea corectă a drumurilor. Titi Aur dă un exemplu negativ din țara noastră, DN2

Cum se face semnalizarea corectă a drumurilor. Titi Aur dă un exemplu negativ din țara noastră, DN2

Semnalizarea corectă a drumurilor este esențială pentru siguranța călătorilor. Țara noastră este pe ultimul loc când vine vorba despre acest lucru.

Titi Aur a explicat cum ar trebui făcută semnalizarea corectă a drumurilor prin câteva exemple la îndemână, în cadrul emisiunii DC Conducem, de pe canalul de YouTube al DCNEWS.

„Când vorbim de semnalizare, presemnalizare, credeți că suntem pe lista sancționaților degeaba de Comisia Europeană? Drumurile noastre nu au, nicidecum, cele două calități necesare. Drumul trebuie să fie prietenos și imperativ.

Prietenos în sensul că te anunță din timp ce urmează: că e viraj, că e lucrare, că e intersecție, că e restricție, că e o trecere de pietoni. Trebuie să te anunțe din timp, vizibil, încât să poată vedea oricine, să poată înțelege și să se încadreze, să reducă viteza sau să facă ce are de făcut.

Imperativ în sensul că trebuie să spună clar: aici ai voie sau aici nu ai voie. Dacă între două benzi este o linie discontinuă, atunci șoferul nu mai înțelege, am voie sau nu?. Mă refer aici la DN2 și nu numai, când acostamentul consolidat există. Dacă acostamentul consolidat are 2–2,5m uneori și există linie discontinuă, instinctiv îl percep pe acela ca pe o bandă și merg 1 km, apoi acostamentul devine de 1 m sau dispare, reapare și iar dispare, nu mai înțeleg nimic și rămân în ceață.

Dacă nu mă duc pe acolo, toți mă critică; dacă mă duc pe acolo și acostamentul dispare, trebuie să intru pe carosabil și iar mă pun în încurcătură. În loc să facem așa, mai bine am stabili clar: două benzi, și să fie două benzi, chiar fără bandă de urgență, dar să fie consecvent. Ne asigurăm că, pe un tronson de zeci de kilometri, fie avem două benzi, fie trasăm linie continuă și mai punem acele mici capace de delimitare ca să înțeleagă șoferul că nu ai voie să circuli acolo decât în caz de problemă sau de avarie.

Situația actuală nu e nici una, nici alta, e confuză. Eu ce fac acum?”, a explicat expertul în conducere defensivă, Titi Aur.