Titi Aur, instructor de conducere defensivă, a explicat cum trebuie sparte geamurile maşinii ca să poţi ieşi în siguranţă dacă te-ai răsturnat. Acesta spune că nu poţi sparge geamurile cu cheia maşinii.

„Nu trebuie să te gândeşti că poţi să ieşi sau că vrei să ieşi prin parbriz. Când maşina e cu roţile în sus, oricum nu poţi, că ea stă pe parbriz, dar şi dacă e în altă poziţie, trebuie să ieşi pe unul dintre geamurile laterale sau pe lunetă. Geamurile laterale şi luneta sunt din securit şi atinse cu un vârf subţire şi puternic, fie cu tetiera, se sparg. Cu cheia e foarte greu.

Eu m-am răsturnat cu Dacia de uzină la raliu, în 1992, la raliu, la Piatra Neamţ. Am rămas într-o vale din asta în care curgea apă. S-a făcut întuneric în maşină. Am scos cheia din contact, am pus-o între degete, strângând în pumnul, şi am dat cât am putut de tare în geam. S-a făcut cheia inel după degetul meu. Până la urmă, şi eu şi copilotul am ieşit pe una dintre uşile din spate care s-a putut deschide.

Nu ne-am speriat, dar… Dar nu s-a spart cu cheia. Cheia de Dacie, care era destul de solidă, s-a făcut inel pe deget. Nici nu am mai putut să o folosim după.

În schimb, cu ce spărgeau hoţii din maşini în străinătate? Cu acea ceramică de la bujie. O bucăţică mică din aia aruncată cu putere în geam. Cu cât e vârful mai ascuţit, cu atât ai şanse mai mari să îl spargi”, a declarat Titi Aur la DC Conducem.