Guvernul României ratează anual o investiţie minimă care ar aduce, în schimb, miliarde de euro la buget.

O spune Traian Bădulescu, consultant în turism şi purtător de cuvânt ANAT. Acesta spune că bugetul statului ar putea câştiga miliarde de euro dacă Guvernul ar investi doar câteva milioane de euro în promovare.

„Am avea nevoie de un buget de 30 de milioane de euro pe an. Dar acest buget ar aduce miliarde de euro în plus în câţiva ani. Deci ar fi o formă de export. Nu înţeleg de ce guvernanţii noştri se gândesc de ce să se mai împrumute. Ok, PNRR, fonduri europene, e bine. Dar noi nu mai vindem nimic, nu mai producem nimic? Şi turismul înseamnă export, export de servicii. Doar că în loc să trimitem un produs, ne promovăm şi ei vin aici şi lasă bani. Şi ne creşte şi imaginea de ţară.

Festivalurile atrag, ar trebui promovate în extern cât mai mult. Sunt turişti străini care vin aici, care vin apoi să vadă ţara după ce au fost la festival. În timpul pandemiei nu ne-am promovat deloc, alţii s-au gândit că e nevoie de promovare, că pandemia se va termina. În timpul pandemiei, la noi s-au promovat Bulgaria, Grecia, Franţa, Germania, Italia. Noi nu ne-am promovat deloc. În criză e bine să te promovezi, poate aduce oportunităţi mari”, a declarat Traian Bădulescu.