Titi Aur a explicat cum centurile de siguranță și airbag-urile funcționează în timpul impactului, subliniind pericolele legate de modul în care centura se întinde și poate arunca pasagerul în caz de accident, mai ales în cazul scaunelor moderne. El a atras atenția că nefolosirea corectă a centurii crește riscul de răniri grave sau chiar deces în accidente.
„În momentul impactului, când s-a declanșat airbag-ul din stânga, orice airbag se declanșează când apare impactul, explodează cartușul pirotehnic de la centură. Ce face acesta? O întinde ca să te țină în scaun. Dar, de fapt, dacă este pe dedesubt și când erau scaunele plate, nu era atât de grav, pentru că centura ar fi stat dreaptă. Nu erau centuri când erau scaune plate sau, în fine, nu se purtau oricum.
Acum scaunele au început să ia forma de scoică. De ce? Ca să te țină cât mai bine în caz de impact lateral, sunt aderente. Tu te pui pe centură, care, de fapt, jos se curbează sub șezut, în spate se curbează după spate și după scaun și devine catapultă. Când se întinde, te aruncă.
Am știut un accident când, la 30 km/h impact, a fost un om în comă mult timp. A dat cu pieptul în volan pentru că stătea pe centură. Cazul de aici este, de exemplu, perfect pentru asta: nu ar fi ajuns niciodată pe turelă să-l mai prindă și mașina în răsturnare. El a fost aruncat de centură și, bineînțeles, coroborat și cu răsturnarea.
Ai senzația că păcălești pe cineva? Nu păcălești pe nimeni. Dacă n-ai niciun accident sau incident, într-adevăr ai păcălit, pentru că e polițistul. Dar când se întâmplă ce s-a întâmplat aici, ai păcălit tu persoana respectivă la răsturnarea asta. Dacă avea centura corect sau dacă nu avea deloc, nu pățea nimeni. Îl arunca prin mașină, se lovea poate, dar așa l-a aruncat efectiv când s-a întins; era altă dinamică”, a explicat Titi Aur.