Robert Florea, coordonatorul Centrului Municipiului București de Asistență Psihopedagogică, a fost invitatul profesorului Sorin Ivan la emisiunea DC Edu, difuzată pe DCNews. Cu această ocazie, acesta a vorbit despre lipsa consilierilor școlari din sistemul nostru de învățământ.

„Aici lucrurile stau în felul următor. Într-adevăr, potrivit legislației secundare a Legii Educației nr. 1/2011, conform regulamentului de organizare și funcționare a centrelor județene de resurse și asistență educațională, normarea unui post de consilier se făcea la 800 de elevi.

Însă realitatea din teren era radical diferită. De exemplu, la nivelul municipiului București, un post de consilier acoperea, de fapt, un număr mult mai mare de elevi, peste 1300. Cu alte cuvinte, profesorul consilier furniza servicii specifice pentru un număr dublu față de norma prevăzută.

Acest consilier era arondat mai multor unități de învățământ. Uneori putea avea doar o singură unitate, alteori mai multe. Cu toate acestea, trebuia să acopere necesitățile unui număr foarte mare de elevi și profesori, fiecare având propriile probleme, într-un context de mare diversitate.

Problema acoperirii tuturor acestor nevoi este, mai degrabă, un deziderat. În mod real, un singur consilier nu are cum să răspundă tuturor nevoilor apărute într-o unitate de învățământ. Totuși, problemele majore, cele dramatice și fundamentale, ajung în atenția sa.

Pe de altă parte, profesorul consilier școlar este un fel de „mediu de tezaurizare”, acolo ajung cele mai importante probleme. De cele mai multe ori, prin colaborare, el contribuie la găsirea unor soluții. Evident, un profesor consilier nu este un panaceu, dar este un actor important care poate veni cu soluții la care alți membri ai comunității școlare nu s-au gândit sau nu au expertiza necesară pentru a le oferi”.