Titi Aur a declarat la DC Conducem că nu reuşeşte să găsească explicaţie pentru o fază frecventă din trafic. 

„Asta nu am reuşit niciodată să îmi explic. De ce cei loviţi din spate, imediat după ce sunt loviţi, nu stau cu piciorul pe frână. După o lovitură, după un accident, dacă are cineva să se uite la mai multe clipuri, după orice lovitură, maşina care este lovită se deplasează liberă, fără picior pe frână. Nu ştiu să explic de ce şoferii nu mai apasă frâna. Pericolul este foarte mare. Maşina lovită nu doar că este împinsă mai în faţă, ci pleacă liber, fără picior pe frână”, a declarat Titi Aur la DC Conducem. 

Cum se face frânarea de urgenţă 

„Frânarea de urgență se face diferit în funcție de ce mașină ai, dacă are sau nu ABS. Mașină fără sistem ABS aproape nu mai există, dar poate să existe mașină cu sistem ABS la care nu funcționează ABS-ul. Când frânezi cu o mașină fără sistem ABS, trebuie să apeși maxim pe pedala de frână până ce simți că una sau mai multe roți s-au blocat.

Simți acest lucru fie dacă auzi scârțâitul de roată pe asfalt curat, dar ceea ce trebuie să simți e că mașina se lasă pe bot iar la un moment dat parcă accelerează. De fapt, nu mai frânează atât de violent. Asta înseamnă că una sau mai multe roți s-au blocat. Atunci trebuie să ridici puțin de pe pedală pentru a lăsa roțile să se învârtă. Nu este ușor, trebuie să fii talentat, trebuie să simți și să ai acel feeling.

Trebuie să apeși maxim pe pedala de frână, sistemul știe ce are de făcut, sistemul ABS va ține fiecare roată la limita blocării, ceea ce înseamnă că face ce trebuie. Mai mult, trebuie să știi că dacă ai ABS pe mașină, roțile din față nu se vor bloca. Asta înseamnă că în timp ce frânezi maxim, poți să tragi și de volan pentru a evita un obstacol“, a zis Titi Aur.

Youtube video image