În cea mai recentă ediție a emisiunii DC Conducem, moderatorul emisiunii, Florin Răvdan l-a întrebat pe expertul în conducere defensivă Titi Aur despre ce se poate întâmpla când o mașină care depășește o coloană accidentează o altă mașină. Această mod de a depăși mai multe mașini deodată nu era legal până de curând, spune expertul în conducere defensivă.

„Povestea cu depășitul coloanei este o noutate, pentru că până acum nu aveai voie să depășești coloana.

Acum această regulă a fost schimbată, din nou — din punctul meu de vedere, în rău — dar asta este altă poveste. Exact ca și aia cu 30 de km/h la trecerea de pietoni și cu acordarea de prioritate doar la cei care au pus piciorul pe sensul tău. S-a schimbat și această regulă.

Adică ai voie să depășești coloana. Dacă depășești coloana și nu se acordă prioritate, că vine cineva din stânga — că dacă depășești coloana, nu prea poate să vină din dreapta, în principiu — din stânga poate să vină sau dacă vine printre mașinile din coloană, el este vinovat.

De ce este vinovat? Pentru că atunci când intri pe un drum pe care nu ai prioritate, trebuie să te asiguri atât din stânga, cât și din dreapta. Și dacă unul este în depășire, normal n-ar avea ce să caute într-o intersecție, dar în același timp, dacă e intersecție dirijată, ai voie.

Deci dacă merg pe drumul prioritar și trec printr-o intersecție dirijată, am voie să depășesc — bineînțeles, dacă nu este linie continuă înainte de intersecție. La majoritatea intersecțiilor avem linie continuă înainte de intersecție. Dacă nu e linie continuă, am voie să depășesc.

Cel care intră de pe drumul fără prioritate pe drumul cu prioritate — că eu vin din stânga, că eu vin din dreapta — trebuie să-mi acorde prioritate. Deci el este vinovatul.

Doar că intersecțiile, cel puțin într-o circulație, să zic, cât de cât civilizată, ar trebui să fie semnalizate, presemnalizate. Chiar dacă eu merg pe drum în prioritate, cu acel indicator: intersecție cu un drum fără prioritate, mai mult, ar fi indicat — și în multe cazuri așa se întâmplă, dar mai sunt și excepții — ca să fie linie continuă. Adică să nu-mi permită depășirea nici a unei mașini, nici a unei coloane.

Deci, în principiu, eu n-ar trebui să fiu în depășire într-o intersecție. Dar dacă nu am nici indicator de „depășire interzisă”, nu am nici linie continuă, am doar indicator de „intersecție cu un drum fără prioritate” și nu am linie continuă, am dreptul să depășesc. Și atunci, cel care vine de pe drumul fără prioritate este vinovat că nu mi-a acordat prioritate.

Numai că, vorbind defensiv, nu mă bag în depășire într-o astfel de zonă”, a spus Titi Aur.