Curând vor fi puse în funcțiune noile camere care vor monitoriza traficul de pe Drumurile Naționale cu risc ridicat de accidente. Aceste camere sunt dotate cu diferiți senzori performanți. Totuși, unele funcțiuni lipsesc, nu din cauza tehnologiei, dar pentru că legea nu o permite, conform spuselor lui Titi Aur la podcastul DC Conducem.
„Dacă ar fi existat în primul rândacea lege cu păstrarea distanței, și să fi fost lege, care, repet, în alte țări este lege cu jumătatea (distanței) în metri a vitezei pe care o ai…”
În Germania, de mult timp, dinainte de revoluția noastră din anii ’80, e lege cu jumătatea în metri a vitezei pe care o ai.
Dacă ar fi fost și acea lege, ar fi avut o bază legală ca cei care cumpără acum camerele, care au fost cumpărate prin PNRR, ar fi putut să pună în caietul de sarcini și această opțiune. Acuma camerele n-au putut să fie cumpărate cu opțiunea și respectarea distanței pentru că n-aveau o bază legală.
Nu știu dacă e ușor sau greu de introdus, bineînțeles, de către producători sau cei care gestionează camerele, și această opțiune. Sigur că acuma n-o pot pune. De ce? Că n-au o bază legală.
Cu viteza, cu telefonul (folosit la volan), cu trecut peste linia continuă, cu neacordare prioritate, cu distanța – are mai multe opțiuni, cu citit numărul și nu mai știu ce, să te verifice, da. Deci au mai multe opțiuni. Cel care comandă e funcționar la stat. Ăla nu poate să bifeze ce vrea el acolo, trebuie să bifeze doar ce e în lege.
Și de-asta eu tot am insistat, la un moment dat, ce bine ar fi să avem legea cu distanța. Pe de-o parte, pentru că ar fi obligați oamenii prin lege să respecte distanța și ar fi trebuit introdusă și în școala de șoferi, și în tot felul de programe de pregătire. Și ar fi probabilitatea mai mică să se întâmple accidente față-spate, tamponări în mod special. Și ar fi fost și aceste camere cu această opțiune.
Acuma, aceste camere sunt mai mult decât binevenite. Din păcate, sunt puține. Sau, oricât de multe s-ar cumpăra, tot puține sunt. Pentru că suntem în urmă. Nu putem să ne comparăm cu Anglia, care are camere peste tot te urmărește. Și da, te urmărește în sensul pozitiv, în sensul că știu despre tine cum ai condus mașina aproape în orice loc”, spune expertul în conducere defensivă, Titi Aur.