La ultima ediție DC Conducem, Titi Aur a subliniat o trăsătură importantă a șoferilor vitezomani din afara României, un aspect de care șoferii români nu țin cont. Singura diferență, spune expertul în conducere defensivă este că nu fac presiuni ca cel care se deplasează mai încet să îi facă loc.
„Atunci când banda unu sau respectiv doi, dacă e pe trei benzi, sunt aglomerate și tu ești cu viteza legală pe banda cea mai din stânga, iar el vine cu viteză mult mai mare, își dă seama că n-ai unde să intri și nici nu e normal ca tu să frânezi, să intri în coloana de 80-90 km/h, cu camioanele, ca să treacă el. Atunci stă cuminte. Iar după ce tu te-ai retras, el se duce cu 160-170. Sunt și acolo care circulă cu viteză mai mare. Își asumă amenda, nu neapărat suspendarea de permis. Dar sunt cu bun simț.
La noi, vin agresiv. Vin și se pun în bara ta. Câteodată chiar îți dau flash-uri. Și e agasantă, e enervantă traba asta.
Am tot discutat asta, până o să se înțeleagă povestea asta: du-te tu cu viteză, e treaba ta, dar nu mă stresa pe mine. Nici eu nu trebuie să fiu nesimțit să merg cu 130 pe banda doi când am loc pe banda unu. Dar când eu n-am loc pe banda unu sau am două-trei camioane, dar care nu sunt neapărat lipite ca să pot să-i dau lui voie, ar trebui să intru între camioane. Chiar dacă am loc, trebuie să reduc la 90, că așa merge camionul din față. Dacă eu mergu cu 130, îl ajung relativ repede. Să reduc la 90 și apoi să accelerez, asta înseamnă că eu, cel care vreau să merg corect, trebuie să frânez și să accelerez ca să-i dau voie lui.
Deci aici ar trebui găsită soluția. Și e soluția, să zic, elegantă, în sensul că: e treaba ta că mergi cu viteză, lasă-mă să mă duc eu cu 130 până unde am loc. Eu n-o să stau pe banda doi când am loc, dar nici tu nu mă presa și nu veni în spate. La noi, încă nu se întâmplă”, a conchis Titi Aur.