Titi Aur, instructor de conducere defensivă, spune că DN2 – E85 va rămâne „drumul morţii” şi după ce va fi finalizată autostrada. Ba mai mult, numărul victimelor de pe DN2 ar putea creşte.
„DN2 rămâne drumul morţii. La un moment dat, domnul ministru Grindeanu, împreună cu domnul Ciolacu, la o conferinţă pe plan local la Buzău, a spus că se va da drumul la autostradă şi se va reduce numărul de accidente grave pe DN2. Nu e aşa. Pentru că atunci când era foarte aglomerat se întâmplau accidente din cauza aglomeraţiei. Când DN2 a rămas liber, se merge mult mai tare. Accidentele poate vor fi mai puţine, dar vor fi mai grave, pentru că se merge mult mai tare. Asta înţelege românul: când e drumul aglomerat, trebuie să mă strecor. Când e drumul liber, trebuie să bag piciorul în radiator. Fiecare şofer din România are senzaţia că se merge prea încet pe tronsonul de drum pe care circulă. Asta e senzaţia românului. Pe DN2 vor fi accidente grave cât timp nu venim şi cu educaţia. Singura cale de reducere a accidentelor este conştientizarea celor de la volan.
Pe toate drumurile naţionale s-a venit cu acei parapeţi de beton. Şi s-a spus că astfel va fi redus numărul de accidente. Şi într-adevăr, în acele zone nu vor mai fi tamponări frontale. Dar nu poţi să vii cu acei parapeţi să delimitezi toate drumurile naţionale şi judeţene, pe unde se tot lovesc frontal unii şi alţii.
A mai fost un accident la Constanţa, două maşini s-au lovit frontal şi ambele au aterizat cu roţile în sus în curtea bazei NATO, trecând prin gard. Când facem noi exerciţiul de răsturnare, mulţi spun că nu ajungi toată ziua aşa. Dar foarte multe maşini ajung să stea cu roţile în sus. Şi e bine să ştii cum să ieşi dintr-o astfel de maşină, pentru că te poţi răni când încerci să ieşi.
Avem tamponări frontale foarte multe, şi nu poţi pune peste tot acele separeuri. Trebuie să faci în aşa fel încât cei de la volan să nu mai ajungă în acele situaţii”, a declarat Titi Aur la DC Conducem.