Este sigur să scoți un cursant pe șosea încă de la primele ore de condus? Expertul în siguranță rutieră, Titi Aur, atrage atenția asupra importanței evaluării inițiale a fiecărui elev și a adaptării metodei de predare. Potrivit acestuia, un instructor auto trebuie să îmbine cunoștințele
„Pentru a putea fi un instructor bun trebuie să știi în primul rând ce trebuie să îi predai elevului, dar un instructor bun trebuie să mai aibă 2 calități, să înțeleagă un pic de pedagogie, cel puțin un pic, poate chiar mai mult și un pic de psihologie. Orice școală, din punctul meu de vedere, trebuie să înceapă cu o mică evaluare, în primul rând teoretic. Îți vine cursantul și ai o discuție cu el unde îl întrebi ce știe despre mașină, dacă a mai atins vreodată o mașină, pentru că sunt cursanți care n-au atins mașina niciodată în calitate de șofer. Pot să vină cursanți care au făcut motorsport de copii și sunt campioni naționali. Ei vin să facă școala că sunt obligați să meargă pe stradă, dar ei merg cu mașina și o controlează perfect.
Decizia că ieși mai repede sau mai târziu în trafic, trebuie luată în funcție de ce fel de cursant ai. Logica școlii de șoferi de pe timpuri, la care eu țin foarte mult, probabil n-o să mai ajungem niciodată acolo, era așa: Prima dată te ducea în poligon, de ce acolo? Era un loc sigur, nu erai în trafic, nu încurcai pe nimeni și acolo se învățau manevrele, dar și gabaritul mașinii.
Și acum vine întrebarea pentru instructorii auto, poți să scoți pe șosea din prima un cursant care n-a avut vreun contact cu mașina? Este periculos, sunt oameni care se urcă pentru prima dată la volan, mașina se duce în stânga, iar el trage tot stânga de volan. Atunci instructorul din ziua de azi trebuie să gâsească un loc foarte retras, chiar dacă el are voie legal să iasă pe șosea. Asta e decizia pe care o ia instructorul în funcție pe cine are de învățat.”, a spus Titi Aur, la DCConducem.