Titi Aur, expert în siguranța rutieră, a explicat recent pentru DCConducem caracteristicile șoferului bucureștean. El a subliniat că, deși mulți șoferi din capitală respectă regulile de circulație, există și comportamente riscante, precum depășiri neregulamentare și neacordarea priorității.


„E așa un fel de jargon, de denumire clar neoficială, foarte folosită în mod special înainte de anii 90, înainte de Revoluție. Când scârțitul de roată la semafor era mult mai practicat și mașinile făceau asta, acum mașinile au sisteme, nu mai scârție roata, când în București te puteai strecura, acum nu prea mai poți, oricât de abil ai fi, nu prea mai ai pe unde. Și când cei din București erau considerați a fi șoferi foarte buni și erau într-adevăr abili, pentru că circulau în circulația cea mai aglomerată, dar nu atât de aglomerată, încât să nu poți să te mai strecori. 

Taximetriștii erau vârful șoferilor de București și era o vorbă care circula în general în toată România, că șoferul de București era așa un fel de șoferul cel mai șmecher, cel mai abil, cel mai rapid, care găsea soluții. Lucru care era și adevărat, pentru că circulația de București te făcea să fii mai dezghețat și mai descurcărât în trafic.

 Între timp au apărut tot felul de reguli și s-au uniformizat puțin. Și acum cei care circulă în orașele mari, pentru că acum Bucureștiul s-a extins, adică cum se circula în București mai mult pe timpuri sau doar în București, acum în toate orașele mari, ca să nu spun că și în orașele mai mici, e aglomerat și toată lumea încearcă să găsească varianta și se circulă mult mai mult. Deci asta e.”, a explicat Titi Aur.