Un Mercedes W196 R „Streamliner” din 1955, pilotat de legende precum Stirling Moss și Juan Manuel Fangio, ar putea deveni cea mai scumpă mașină de Grand Prix vândută vreodată la licitație.

RM Sotheby’s organizează sâmbătă un eveniment special la Stuttgart, unde acest exemplar rar ar putea atinge un preț record de peste 50 de milioane de euro (52 de milioane de dolari), conform Reuters.

Dacă estimarea se confirmă, vehiculul va deveni a doua cea mai scumpă mașină vândută la licitație, după un alt Mercedes – celebrul 300SLR Uhlenhaut Coupe, care a fost adjudecat pentru 135 de milioane de euro în mai 2022.

O bijuterie a ingineriei și designului

W196 R Streamliner este unul dintre cele doar patru exemplare complete existente și primul cu caroserie aerodinamică care devine disponibil pentru un colecționar privat. Cu acest model, Juan Manuel Fangio a obținut o victorie importantă la Marele Premiu de la Buenos Aires în 1955, iar Stirling Moss a stabilit cel mai rapid tur la Marele Premiu al Italiei, atingând o viteză medie de 215,7 km/h.

Mașina este vândută în livrea sa originală de la Monza și vine cu documentație completă, ceea ce îi conferă o valoare istorică și colecționabilă excepțională. Marcus Breitschwerdt, șeful patrimoniului Mercedes-Benz, a descris-o drept „cea mai frumoasă mașină de curse din lume și din toate timpurile”, subliniind eleganța și inovația sa tehnică.

O licitație cu miză mare

Dacă Mercedes-ul Streamliner va depăși prețul de 29,6 milioane de dolari obținut în 2013 de un alt model W196, va deveni cea mai scumpă mașină de Grand Prix din istorie. Vehiculul, cu numărul de șasiu 00009/54, a fost donat de Mercedes către Indianapolis Motor Speedway în 1965 și este acum vândut pentru a sprijini restaurarea muzeului acestuia.

Licitația face parte dintr-o serie mai amplă, în care muzeul din Indianapolis scoate la vânzare 11 automobile din colecția sa. Această schimbare reflectă intenția instituției de a-și concentra atenția asupra motorsportului american.

Mercedes „Săgețile de Argint” au dominat cursele de Grand Prix atât înainte, cât și după al Doilea Război Mondial, când modelul W196 R s-a impus ca o forță în anii 1954 și 1955. Cu un design aerodinamic și o viteză maximă de peste 300 km/h, acest Streamliner rămâne un simbol al excelenței inginerești.