Rețelele sociale au devenit un mijloc de comunicare al societății de astăzi fără de care unii oameni nu își pot realiza activitățile cotidiene.

Fostul președinte american Barack Obama (2009-2017) a reușit să își construiască și promoveze campania electorală pe o platformă care nu s-a evidențiat niciodată în preferințele românilor: cunoscută drept Twitter, până la preluarea sa de către miliardarul american Elon Musk în 2022, rețeaua X a devenit locul în care Obama a început comunicarea pe scară largă cu cetățenii americani, și nu numai – într-un mod care informația ajunge mai rapid și mai facil la receptori.

Twitter, actuală X, platforma pe care românii nu au agreat-o niciodată

Raluca Radu, profesor al Universității București și autor al unui manual de deontologie a comunicării publice, a fost prezentă sâmbătă, 25 ianuarie, la Interviurile DCNews, moderate de jurnalistul Val Vâlcu. Aceasta a explicat cum, până în zilele noastre, contul de X al fostului președinte american rămâne unul dintre cele mai urmărite 10 conturi de pe această platformă. Spre deosebire de TikTok, platformă utilizată inițial pentru entertainment, rețeaua X s-a evidențiat întotdeauna ca fiind o sursă de informare.

Totuși, TikTok a devenit, odată cu dezvoltarea aplicației, un mijloc de comunicare utilizat pentru a distribui informații, de același tip precum cele împărtășite pe X, doar că sub o altă formă: filmulețe scurte, cu impact major într-un interval scurt de timp.

„Twitter (actual X) era considerat și este considerat o rețea de unde poți să te informezi – și nu neapărat în România. Twitter era considerat în alte țări o rețea de unde poți să te informezi. Barack Obama s-a dus acolo ca să prezinte informație, ca să-l ajute în alegeri.

Era, totuși, o informație a unui candidat la președinția Statelor Unite ale Americii care era în cadrul unui proces de comunicare obișnuit. S-a dus acolo unde nu erau, probabil, alți candidați, și în continuare este printre primele 10 cele mai urmărite conturi de X.

TikTok are altceva ca Unique Selling Proposition: este o rețea de divertisment, iar acolo te aștepți să ai entertainment, să fii distrat, să râzi și să fii uimit. Chiar și atunci când se fac știri, dacă se fac bine pentru TikTok, sunt făcute de oameni foarte tineri, care pot să transforme poveștile obișnuite în cântecele, de exemplu, sau în poezii.”, a afirmat Raluca Radu.