Invitat la ediția din această sâmbătă a emisiunii DC Conducem, Titi Aur a oferit detalii despre modul corect în care ar trebuie să ținem motorul mașinii în timp ce așteptăm la semafor, astfel încât să apelăm mai rar la un service auto.
Citește și: Semnalizarea sau asigurarea. Care dintre ele este cea mai importantă? Titi Aur: Te poți aștepta la orice
Trebuie sau nu să ținem piciorul pe ambreiaj în timp ce așteptăm la semafor sau să o ținem pe liber? Răspunsul dat de Titi Aur:
„Este de preferat să o scoți pe liber. Acum, dacă stai doar câteva secunde, nu are rost să faci manevra asta. Dacă stai 20-30 de secunde, un minut, de preferat este s-o scoți pe liber, pentru că atunci când mașina este cuplată la cutia automată, când cutia este cuplată, undeva niște piese freacă. Apare o presiune în sistem, mașina nu pleacă de pe loc, că tu stai cu piciorul pe frână, dar undeva sunt niște piese care se uzează. Nu foarte mult, nu foarte grav, dar de preferat s-o scoți pe liber pentru o viață lungă a cutiei de viteze automate.
Când vorbim de cutie manuală, obligatoriu scoți pe liber, pentru că nu o să stai cu piciorul pe ambreiaj. Statul cu piciorul pe ambreiaj strică foarte repede rulmentul de presiune. Rulmentul de presiune este practic un rulment care are cele două inele până la urmă, în fine, într-o formă mai specială. Atunci când calci ambreiajul ăla, apasă pe placa de presiune, ceea ce înseamnă că el stă sub presiune. Asta înseamnă o uzură prematură a rulmentului de presiune. Când trebuie să schimbi rulmentul de presiune sau dacă vrei să schimbi rulmentul de presiune, trebuie să dai cutia de viteze jos sau motorul. Dar în general se dă cutia de viteze.
Asta înseamnă o operațiune mecanică complicată și atunci când schimbi discul de ambreiaj, schimbi și rulmentul, pentru că, chiar dacă nu e foarte uzat, îl schimbi preventiv ca să nu mai schimbi, să nu mai dai încă o dată cutia peste câteva luni. Dar dacă vei sta cu piciorul pe ambreiaj la semafor, cu siguranță vei strica rulmentul mult înaintea discului și atunci înseamnă o întreținere costisitoare. Altceva nu pierzi, doar atât, că uzezi rulmentul foarte mult și placa… cel mai afectat sau cel mai direct este rulmentul. Deci nu stăm cu piciorul pe ambreiaj”, a conchis Titi Aur.
Emisiunea completă: DC Conducem – Titi Aur demontează miturile şoferilor / Partea 1