Titi Aur, instructor de conducere defensivă, a vorbit în cadrul emisiunii DC Conducem despre obiceiurile românilor în traficul de pe drumurile țării. Este bine de ținut cont de unele obiceiuri neproductive pe care șoferii români și le-au format.
Viteza legală este depășită de majoritatea conducătorilor iar când fac jaloane printre ceilalți participanți la trafic și au impresia că astfel este mai eficien, fac tocmai opusul, este de părere invitatul emisiunii.
„Accidentele, totuși, sunt foarte puține față de haosul de pe șosele sau față de agresivitatea pe care o avem aici. Este evident, este clar. Vor se ducă în stânga, să se ducă în dreapta, n-ar sta deloc.
După un calcul poți să ajungi cu cinci minute mai devreme, maxim, dar merită să faci asta? Să fii în stresul ăsta? Dar stresul ăsta înseamnă mult mai mult, înseamnă consum de combustibil, pentru că accelerezi, te frânezi. Dacă ești tu stresat, cei din mașină sunt stresați, stresezi și pe alții, creezi o atmosferă de haos general sau, în fine, o tensiune generală pe șosea.
Citește și: Cum prevenim accidentele pe gheață și polei. La ce trebuie să fim atenți înainte de a pleca la drum
Când ne referim la excursiile noastre, când te duci în țările civilizate din punct de vedere rutier, Polonia, țările baltice vezi că, în aceeași situație, merge fiecare pe banda lui, pe unu, pe doi. De unde se trage și se merge cu o viteză constantă, și se merge relaxat, și nu ai niciun fel de stres”, explică Titi Aur.
Expertul în conducere defensivă a mai explicat și despre faptul că românii pleacă la drum cu estimări greșite privind durata drumului. Nu iau în calcul lucruri esențiale și pun la socoteală depășirea vitezei legale.
„Primul lucru pe care trebuie să-l faci este când pleci cu mașina, să îți faci programarea timpului de deplasare. De aici pleacă foarte multe, pentru că, dacă eu îmi imaginez că plec de aici până la Timișoara și că fac media de 100 de km/h, din momentul ăla s-a dus totul, am făcut totul praf, că nu am cum să fac, că merg și pe drum național și trec și prin localități. Dacă îmi fac un calcul rezonabil, am liniștit treaba, știu că trebuie să ajung în atâtea ore, sau aproximativ. Și atunci nu mai intru în stresul ăla la fiecare întâmplare de pe traseu, în sensul că e accident, că sunt lucrări, că e super aglomerat. Îmi corectez timpul meu, în primul rând mental, și nu încerc să bat timpul”, a declarat Titi Aur.