La ultima ediție a emisiunii DC Conducem, Titi Aur a povestit despre cum unii șoferi de pe autoutilitare folosesc girofarurile doar pentru a scăpa de traficul infernal. El este de părere că acest lucru slăbește încrederea oamenilor în acele instituții.

De asemenea, Titi Aur a dat și un exemplu care arată cum ar trebui să se procedeze în mod normal. În Marea Britanie este nevoie ca șoferii de pe aceste mașini să ceară voie pentru a porni semnalele acustice și cele luminoase, în special poliția.

„Această atitudine este mai mult decât dăunătoare, păguboasă și jignitoare în toate variantele. Și eu am trăit, și probabil fiecare dintre noi care circulă în zone aglomerate în general, momente în care o mașină cu girofar de poliție, salvare, jandarmi sau nu știu ce, stă cât stă la rând și când simte că e coada prea mare, că totuși e prea mult, dă drumul la girofar sau câteodată chiar și la sirenă. Se strecoară și după ce trece, iarăși merge cuminte. Ceea ce înseamnă că este doar nesimțire”, a declarat Titi Aur.

Citește și: „Cascadori amatori”. Cum te aperi de persoanele care sar în fața mașinii pe trecerea de pietoni. Explicațiile lui Titi Aur

Să ceară voie pentru pornirea girofarului

Titi Aur a dat și un exemplu care ar trebui să ridice semne de întrebare pentru toate autoritățile care gestionează o flotă de autoutilitare cu girofar.

„Spun o poveste spusă de domnul Tătuc când era în Anglia, când trebuia să ajungă la aeroport, era în misiune cu nu știu ce schimb de experiență, iar niște colegi, niște polițiști, îi duceau la aeroport. Era aglomerat, simțeau că nu ajung și au cerut dreptul să dea drumul la girofar. Deci, ei trebuie să ceară voie. Iar dacă în timpul unei misiuni se duce și pe urmă face raport că a fost urgență, înseamnă că au cerut voie să dea drumul la girofar. Aceștia au fost întrebați de ce să dea drumul la girofar. Pentru că niște colegi își pierd avionul. Nu li s-a dat acceptul și nu au dat drumul. Au prins avionul până la urmă, dar nu li s-a dat acceptul.

Deci, dacă era un român, bineînțeles, dădea drumul la girofar, trecea printre toate și îi ducea pe colegi la aeroport. Era urgență. Ei nu au primit acceptul. Sistemul este gândit în așa fel încât ofițerul sau subofițerul să nu poată să abuzeze. Este un control…. Dacă a dat drumul fără să ceară voie, deja e rău. Dacă cere voie, trebuie să aibă justificare. Dacă i se dă aprobarea, înseamnă măcar că a reușit să-l păcălească pe ăla care i-a dat voie, să zică: «Am crezut că am văzut un hoț». Poate să facă o dată, dar nu poate să facă și la intersecția următoare.

Polițistul care a făcut asta în fața sau în ochii celor din jur, a mai căzut un pic respectul față de poliție…”, a mai spus Titi Aur.

Emisiunea completă: DC Conducem – Şoferii de pe maşinile cu girofar, periculoşi în trafic?