Cea mai recentă ediție a emisiunii DC Conducem l-a adus în studioul DCNews pe preşedintele Federaţiei Naţionale a Formatorilor Auto din România, Petru Bordeianu.

El a povestit despre cum s-au schimbat metodele de testare și a lămurit de ce este uneori atât de dificil obținerea permisului auto și de unde vine exigența peste măsură a examinatorilor.

„Supărarea a plecat tocmai când s-a decis ca examenul teoretic să fie dat în zile separate față de cel practic și când au fost introduse examenele pe calculator. A fost o mare supărare și atunci au apărut și programările foarte târzii, care au un scop: acela de a forța omul să dea șpaga.

Pe mine, ca instructor, nu mă interesează orele suplimentare ale elevilor. Eu sunt obligat să fac 210 ore didactice, echivalentul a 176 de ore normale… Eu nu am interes ca aceștia să pice, ci am interes să fie bine pregătiți. În schimb, examinatorii au interesul de a-i pica o dată, de două ori, iar după aceea omul este forțat să găsească modalități de a rezolva examenul pe alte căi”, spune Petru Bordeianu.

Citește și: Semnalizarea în sensul giratoriu. Cum se procedează corect: „În realitate este un drum în girație”

„Tot felul de interese”

Titi Aur a intervenit în această discuție iar punctul său de vedere este că această practică are legături la un nivel superior, la minister. Funcționarii de acolo au intențiile lor întemeiate pentru a păstra lucrurile în acest fel.

„Dacă vreți să vă spun cum se vede din perspectiva intervențiilor mele la Minister, în acele grupuri de lucru, comisii, vine domnul Ștefănescu și spune: „Domnule Aur, nu te pricepi, nu știi! Eu am vorbit cu toți reprezentanții școlilor de șoferi, cu toate confederațiile, și nu e nimeni de acord cu ce spuneți dumneavoastră”. Mă întâlnesc cu domnul Bordeianu și îmi spune: „Domnule, nu ne reprezentați pe noi! Noi suntem 80% din școlile de șoferi și nici nu ne primesc la discuții”. De ce? Pentru că sunt interese, sunt tot felul de interese și acolo este o gașcă care îi ține sub control pe toți și cu toți ceilalți care sunt acolo și țin totul sub control.

Și domnul Bordeanu spunea mai în glumă, mai în serios, dar vă spun eu: această grupare chiar nu recunoaște ministrul și secretarul de stat. Ei transmit tot felul de minciuni, așa cum vor ei, iar ministrul Transporturilor are deja alte probleme: șoselele, CFR-ul, avioanele… Asta este o problemă relativ mică pentru el. Și atunci, această grupare ține totul sub control, producând șoferi insuficient pregătiți, pentru că normele sunt insuficiente și pentru că tot ce se întâmplă în practică este influențat de asocierea cu Ministerul de Interne și cu examinatorii, care este nefuncțională. Noi avem o mare problemă de orgoliu instituțional”, a declarat Titi Aur.

Emisiunea completă: DC Conducem. O nouă regulă pentru şcolile de şofer după accidentul de la Suceava