În cadrul emisiunii Dr. Psy de pe DCNewsTV, psihologul Radu Leca le-a avut invitate pe dr. Leli și psiholoaga Miruna Moanță care au prezentat cursurile Zivac. Unele dintre aceste cursuri pot dezvolta un set de abilități care ajută persoanele să evolueze pe plan profesional.

Acesta este și cazul celor care aleg să își crească propria afacere. Dr. Leli a mai povestit cum poate cineva într-un post cheie al unei companii să identifice persoanele vulnerabile sau să găsească noi oportunități de afacere.

Citește și: De ce se întorc românii în Italia. Mărturiile unui afacerist stabilit de 15 ani la Milano

„Cursul de business intelligence se concentrează pe culegerea de informații pe care le folosești atât individual, cât și într-o organizație. Folosirea acestor informații se face în mod legal și etic, în așa fel încât să-ți crești compania. Aș putea spune că o companie care nu are măcar un specialist în business intelligence nu funcționează atât de bine și că asta face diferența”.

Analiză și predictibilitate

Totuși, ce face mai exact o persoană care cunoaște tehnici de business inteligence? Poate să îl ducă ușor la surmenaj? întreabă psihologul Radu Leca.

„Nu are legătură cu partea de burnout sau cu partea emoțională. Prospectează piața. Și dacă o companie competitoare are un produs mai bun sau scoate pe piață ceva, el știe când va scoate pe piață produsul, se pregătește din timp. Sau, în interiorul companiei, urmărește dacă vreunul din angajații companiei joacă la două capete, dacă este angajatul companiei și dă informații competiției, și atunci îl identifică.

De exemplu, compania x își dorește să-și deschidă o filială pe piața din Dubai. Expertul se duce acolo și face cercetare, face un dosar și apoi face o mică sinteză,  și îi pune președintelui pe masă rezumatul, în care îi spune: poți să faci această filială în Dubai pentru că motivul e ăsta, sau nu poți să faci pentru că motivul e ăsta”, afirmă dr. Leli.

Abilitățile unei persoane care deține cunoștințe de business inteligence se duc mai departe de atât, este de părere dr. Leli Pârvulescu. Persoana în cauză, care deține aceste abilități poate apăra compania în fața anumitor riscuri.

„Poate să fie să identifice comportamentele de risc pentru companii, și în afară, și în interior. Poate să identifice persoane de risc, persoane vulnerabile. Și mai face un lucru extrem de important: face backup pentru posturile cheie. Pentru că dacă tu ai un director și pățește ceva, Doamne ferește, ce faci? Ai nevoie de numărul doi”.