Prof. Cornelia Popa Stavri, membru în Biroul Operativ al Federației Sindicatelor Libere din Învățământ și președinte al Sindicatului Independent din Învăţământul Preuniversitar Sector 4 a fost prezentă la cea mai recentă ediție DC Edu.

În cadrul emisiunii difuzate pe DCNewsTV, profesoara a expus pe larg situația deplorabilă a sistemului de învățământ românesc. Mai precis, slaba finanțare și organizarea deficitară a acestuia.

Citește și: România Educată. Sprijinul pentru copii și profesori, scos din lege: Unele articole au dispărut peste noapte

„Culegem roadele unui șir de ani în care investițiile în educație sunt departe de ce spunea noua lege, 15% din bugetul consolidat. Dacă mă gândesc că bugetul Educației a fost în 2021 de 2,1% din PIB, 2,1% în 2023 fără PNRR, avem un tablou complet al eșecului. Sigur, 2024 a fost anul cu cea mai mare investiție în bugetul Educației, 4,3% dar, ca urmare a unei greve a profesorilor ajunși la limita răbdării. Amintiți-vă cum am stat în fața Guvernului pentru aplicarea legii salarizării. La noi în țară nimeni nu se implică în aplicarea corectă și la timp a legii.”

Ceața din sistemul edcațional

Profesoara continuă spunând că sistemul educațional nu a fost luat în serios, drept urmare acum tragem ponoasele. Frecventele modificări metodologice i-au derutat pe profesori și pe elevi deopotrivă.

„Asta a creat un soi de neîncredere în sistemul de învățământ și nu sunt singurele motive. Aș merge și la calitatea educației date de toate componentele educației. Un curriculum în permanentă schimbare. Aceasta este generația lui 2013 la învățământul primar care a debutat bine dar nu a mai continuat la gimnaziu. Cu alte cuvinte, ne-am făcut trecerea de la obiective la competențe foarte bine, foarte corect. S-a început predarea pe unități de învățare, tip proiect, un fel de integrare a cunoștințelor, așa cum noi le regăsim în viața de zi cu zi. Nu același lucru s-a întâmplat la gimnaziu. Formarea a venit mult prea târziu față de curriculum propriu-zis la clasele 5-8 și profesorii s-au găsit în ipostaza de a nu avea clar în minte ce se dorește cu această reformă.

La liceu a fost și mai grav pentru că ar fi trebuit să avem planurile-cadru și programele. Iată că suntem în ceasul al doisprezecelea și nu avem aceste programe. Ne-am grăbit să schimbăm legea învățământului care a fost dată în 2023 pentru învățământul preuniversitar fără o pregătire prealabilă și un calcul al costurilor pe care îl implică”, a spus prof. Cornelia Popa Stavri.