Titi Aur, expert în conducere defensivă, a discutat, în cea mai recentă ediție a emisiunii „DC Conducem”, despre lipsa de interes din partea jurnaliștilor și a politicienilor pentru siguranța rutieră, mai ales într-o perioadă de campanie electorală, când ar trebui să fie un subiect important în programele de guvernare.
Titi Aur: „Nimeni nu vorbește despre siguranța rutieră în campanie”
În cadrul discuției cu moderatorul emisiunii, Titi Aur a remarcat o lipsă totală de interes față de siguranța rutieră în această perioadă de campanie electorală.
El a subliniat că, deși politicienii și candidații vorbesc despre diverse proiecte pentru viitor, nimeni nu abordează tema siguranței pe drumuri, un aspect crucial, dar ignorat.
„Am o observație legată de perioada în care suntem. Suntem într-o perioadă de campanie electorală. Toate partidele, toți candidații, prezintă tot felul de programe: programe de guvernare, programe despre ce vor să facă în viitorii ani. N-am văzut la nimeni, absolut la nimeni, interesul pentru siguranța rutieră.
Acum, că nu văd la politicieni… pot să accept, deși nu pot să înțeleg asta. Dar ce nu pot să înțeleg e la jurnaliști. Și, acum, nu vreau să critic jurnaliștii, dar eu, totuși, nu înțeleg asta.
Eu primesc zilnic apeluri de la diferite posturi de televiziune, site-uri, cu întrebări legate de accidente, de legi, de regulile noi. N-am văzut niciodată într-o dezbatere politică să fie întrebat un decident sau un viitor decident, un candidat la ceva, despre acest aspect. Și am fost la astfel de discuții cu ministrul Transporturilor, miniștri din diferite domenii… N-au fost întrebați! Sunt întrebați de tot felul de detalii, de tot felul de lucruri, și atunci trag concluzia că societatea nu este interesată de acest aspect”, a spus Titi Aur la DC News TV.
E nevoie de tragedii ca să se schimbe ceva?
În timp ce el și alți experți sunt solicitați zilnic cu întrebări despre siguranța rutieră, decidenții nu sunt întrebați niciodată despre acest subiect. Potrivit expertului, măsurile atât de necesare în domeniul siguranței rutiere par să fie luate abia în urma unor evenimente tragice.
„Dar, în același timp, de ce pe mine și nu numai pe mine, că mai sunt și alții, mă contactează zilnic cu întrebări legate de siguranța rutieră? În schimb, decidenții nu sunt întrebați niciodată!
Mai mult, în programele lor, nu văd această zonă. Și atunci, nedorindu-se de la vârf, cei care ne conduc, sau nefiind băgat în seamă acest domeniu, ajungem să nu se întâmple nimic sau să se întâmple cu pași foarte mici ori să se întâmple atunci când presiunea e foarte mare.
Așa cum a fost și cu drogurile: nu s-a întâmplat nimic până când a apărut cazul 2 Mai și au mai fost câteva situații, și atunci au spus: «Hai să facem ceva!». Ei bine, cu povestea asta cu circulația, încă nu s-a întâmplat acel ceva. Și atunci, ce ar trebui să se întâmple? Ar trebui să moară într-un autobuz 20 de oameni? Ar trebui să fie nu știu ce nenorocire? De ce nu se poate face înainte, preventiv? Eu cred că tot sistemul are o problemă când vorbim de siguranța rutieră”, a conchis expertul în conducere defensivă.