Cu ocazia participării sale la interviurile DCNews, investitorul Alin Bucur a vorbit despre concurența acerbă de pe litoral. Comportamentul proprietarilor de restaurante și hoteluri este disporporționat, în viziunea sa. Totuși, toți vor să pună mâna pe premiul cel mare, dar fără vreun pic de efort.
Foamea de bani a investitorilor de pe litoral
Alin Bucur se confruntă cu controale constante ale diferitelor autorități la cel mai recent proiect al său din Mamaia, amenajarea plajei Caelia, care, deși ajunsă la final, nu a primit autorizație de funcționare.
Gazda emisiunii, Val Vîlcu îl întreabă pe Alin Bucur dacă nu cumva crede că afacerea lui a deranjat investitorii din vecinătatea proiectului său. Jurnalistul DCNews a mai făcut referire și la felul în care unii dintre antreprenorii de pe litoral acaparează plajele cu șezlonguri și obțin venituri consistente fără să mai plătească ulterior chiria administrației locale pentru parcela ocupată.
„Lumea nu a înțeles că nu putem să mai păcălim turistul. Când vrei să iei banii cuiva trebuie să îi oferi un confort, ceva frumos. Nu poți să iei banii doar așa, pentru că lumea uită până la anul sau dacă vine bine, dacă nu, iarăși bine. Omul trebuie să aibă un confort. La noi nu se mai întâmplă lucrurile astea, mergem pe o concepție învechită. Nu se poate ca unul să aibă toate restaurantele și hotelurile din România, e loc sub soare pentru toată lumea”, a spus antreprenorul.
Grecia și Turcia, un exemplu
Alin Bucur a dat un exemplu concret, ce al unor țări pe care românii le vizitează cu drag, mai ales în timpul verii. El este de părere că investitorii români ar trebui să învețe din acest model.
”Cum vedem în Grecia sau Turcia unde sunt zeci și sute de restaurante, unul lângă altul și toate merg. Exită loc pentru fiecare buzunar și pentru fiecare client în parte. La noi, toată lunea vrea să acapareze tot.”
Afaceristul a făcut referire și la recentul scandal legat de Nordis, unde apartamentele dezvoltatorului cu un mega proiect de pe litoralul Mării Negre a vândut sute de apartamente de două sau chiar de trei ori, ducând unii oameni la ruină.
„Problema aceasta de care îmi spuneați, se auzea pe piață de mulți ani de zile. La un moment dat explodează. Lumea se satură și începe să vorbească. Nu poți să îi păcălești mereu. Ca antreprenor, trebuie să înțelegi că la un moment dat vine și o notă de plată, exact cum te duci la un restaurant și mănânci, iar la final vine nota, așa este și în viață. Lumea s-a săturat să mai accepte astfel de abuzuri. Multă lume mă sună să îmi spună că și lor li se întâmplă, alții mă sună să îmi spună să nu mai vorbesc”, a mai spus Alin Bucur.