Expertul în conducere defensivă Titi Aur a oferit sfaturi importante pentru șoferii care se confruntă cu drumuri inundate, subliniind riscurile majore la care sunt expuse mașinile moderne atunci când trec prin apă adâncă.

În cadrul emisiunii DC Conducem de la DC News TV, moderată de Florin Răvdan, fostul pilot de raliuri a explicat că, în cazul vehiculelor mai noi, pline de senzori și cabluri electronice, riscul de avarii cauzate de apă este mult mai mare decât în cazul mașinilor mai vechi.

„Când trec prin apă mai mare, de 5-10 cm, apa poate ajunge la senzori, iar cu cât mașina este mai modernă, cu atât pericolul este mai mare”, a avertizat el. Vehiculele din anii ’80 sau ’90 nu prezintă același nivel de vulnerabilitate, însă mașinile actuale, echipate cu tehnologii avansate și componente electronice multiple, sunt mult mai sensibile la contactul cu apa.

Mașinile de teren și tentația de a trece prin vaduri de apă

Titi Aur a atras atenția și asupra mașinilor aparent de teren, care, deși par capabile să treacă prin zone inundate, nu sunt construite să suporte astfel de condiții. „Mașinile de astăzi nu mai sunt cu adevărat mașini de teren. Intrând apă la partea electrică, acestea pur și simplu se opresc, chiar dacă motorul nu se gripează”, a explicat el. Această încredere falsă poate duce la situații periculoase, motiv pentru care Aur recomandă prudență.

Mașinile electrice, cele mai vulnerabile

În mod special, mașinile electrice sunt cele mai sensibile la apă, din cauza cablajelor și bateriei plasate în partea inferioară a vehiculului. „Nu-mi permit să intru prin baltă cu o mașină electrică”, a subliniat Aur, explicând că, deși teoretic apa nu ar trebui să ajungă la baterie, riscurile sunt mari din cauza cablajelor care fac legătura între motor și baterie.

„Trebuie să știu ce mașină conduc și să-mi adaptez felul de a conduce ca să pot ajunge în siguranță în astfel de situații”, a conchis el.