Într-o nouă ediție a emisiunii „Dc Conducem”, expertul în conducere defensivă Titi Aur a analizat un accident grav petrecut pe autostrada A1. Incidentul s-a produs după ce șoferul unui camion a efectuat o manevră de mers înapoi, moment în care o mașină s-a ciocnit cu el.
Accident grav pe autostrada A1, lângă Arad
O maşină de teren şi un camion s-au ciocnit pe 26 august, în apropiere de Arad, pe autostrada A1, sensul Arad-Nădlac. Unul dintre şoferi a rămas încarcerat în vehicul, dar a fost scos în viaţă de echipajele ISU Arad şi predat medicilor. Accidentul a avut loc după ce şoferul camionului, un cetăţean turc, a efectuat o manevră de mers înapoi pe autostradă.
„Nu aș spune neapărat că (accidentul s-a produs – n.r.) doar din cauza cetățeanului turc, pentru că, eu știu, camionul acela nu dădea cu 180 km/h cu spatele, că și cu fața merge doar cu 90. Cu spatele, probabil că avea 5-10 km/h sau cât avea. Deci, este o vină comună. Este adevărat că acel camion dădea cu spatele, dar și cel care venea din spate, cu mașina asta, fostă minunată, nu era atent.
Este adevărat că este clar interzis să dai cu spatele pe autostradă, este foarte periculos, dar nici cel din spate nu avea de ce să intre cu o atât de mare viteză într-o mașină care dă cu spatele. Știu că n-a murit nimeni și că șoferul a fost rănit grav. Ce-mi spune mie acest lucru?
Îmi întărește convingerea că acea afirmație făcută de mine – că a scăzut numărul de morți nu pentru că suntem noi mai cuminți și circulăm mai în siguranță, ci pentru că avem aceste mașini care ne protejează; a crescut calitatea autovehiculului în general – este adevărată. Un astfel de accident, dacă ar fi fost cu o mașină mai normală, mai veche sau mai puțin activă, nu prea rămânea nicio furnică întreagă acolo”, a spus Titi Aur la DC News TV.
Pericolul de pe autostrăzile din România
Deși mașinile moderne sunt mai sigure, autostrăzile din România rămân extrem de periculoase, cu o rată a mortalității de 4,5 ori mai mare decât în Franța, a subliniat expertul.
„Mașina, în ziua de astăzi, te protejează foarte mult. Contribuie la scăderea numărului de morți. Și, din nou, când spun autoritățile: «Păi, uite, a scăzut numărul de morți», ar trebui să tacă. Ar trebui să înghită în sec, să nu mai spună asta. (…) Iar autostrada în România nu este un loc sigur, se moare în România de 4,5 ori mai mult decât în Franța pe autostradă și se moare pentru că se întâmplă tot felul de lucruri.
În primul rând, ne confruntăm cu lipsa de conștientizare a pericolului. Cel de la mașina asta, de la BMW-ul ăsta minunat, fost minunat, nu a luat nicio secundă în calcul, înainte de accident, că s-ar putea să fie ceva, pentru că tirul ăla, dacă ne uităm, dădea cu spatele, dar nu dădea pe banda 2 cu spatele. Era pe banda de urgență. Da, dădea cu spatele și nu avea voie. Dar ce a căutat mașina asta acolo, peste el, cu viteza asta? A mers cu viteză și n-a fost atent”, a explicat Titi Aur.