În cadrul emisiunii „DC Conducem”, moderată de jurnalistul Florin Răvdan la DC News TV, fostul pilot de raliuri Titi Aur a discutat despre comportamentele riscante ale șoferilor pe șoselele din România, evidențiind consecințele grave ale acestor acțiuni.
Duba depășește pe linie continuă, iar un TIR evită în ultimul moment impactul
„Este o fază clasică de asumare de risc, de tupeu, de greșeală, avem de toate. Se depășește și în viraj și în special pe linie continuă. Se vede cum se trece la limită. Acest trecut la limită e foarte bun când se întâmplă și devine dezastru când nu ți-a ieșit.
Când nu îți iese nu îți iese dintr-un anume motiv: cel pe care nu-l depășeai nu te-a observat și-și menține ritmul, cel din față vine mai repede decât credeai tu, mașina ta nu trage atât de rapid cât ai crezut tu, nu-ți vine nici să frânezi că ești aproape trecut de depășire…”, a transmis Titi Aur.
Șoferii „profesioniști” susțin că n-au nimic de învățat
Aur a subliniat importanța responsabilității în conducere, în special pentru șoferii profesioniști: „Este clar că este un caz de suspendare de permis. Șoferul de dubă este teoretic un șofer profesionist fiindcă se ocupă de transport de marfă, chiar dacă ar fi mașina lui și firma lui. Acest comportament este de șofer profesionist? Ei spun «Nu avem nimic de învățat» și vedem astfel de imagini. Nu-ți vine să crezi când vezi, dar pe stradă sunt foarte dese astea.”
România are prea puține morți în accidente rutiere față de cum se circulă
Fostul pilot de raliuri a explicat efectele periculoase ale repetării comportamentelor riscante: „De fiecare dată spun același lucru: cu cât îți vor ieși mai multe faze la limită fără să faci accident sau să ți se ia permisul, cu atât vei fi tentat să mai faci. Un șofer din acesta în loc să nu mai vrea să facă vreodată așa ceva, ce bine că a scăpat, va considera că nu este nicio problemă. Va face așa până când odată nu se va mai putea.”
Titi Aur a comentat și despre paradoxul numărului relativ scăzut de accidente comparativ cu stilul de conducere riscant din România: „După cum vedem, în România avem mult mai puține accidente față de cum se circulă. Se circulă atât de riscant și sunt atât de multe faze riscante încât atunci când vezi că mor numai 4-5 într-o zi te gândești că este totuși bine. La cum se circulă te aștepți să fie 100 de morți pe zi la câte faze vezi.”