Deputata PNL Cristina Trăilă a participat la emisiunea Ce se întâmplă moderată de Răzvan Dumitrescu la DC News TV și a subliniat care sunt principalele probleme ale firmelor de stat românești.

„La TAROM credeți că se mai poate salva ceva? Au pierdut direcții de zbor, nici nu știu dacă le-au pierdut sau a fost pentru niște învârteli pe acolo. În momentul în care nu mai ai direcții de zbor, degeaba vii cu avioane noi, pentru că nu mai ai unde să zbori, piața reacționează”, a întrebat jurnalistul Răzvan Dumitrescu.

Criza de la TAROM, cauzată de numărul imens de angajați. Nici jumătate nu sunt piloți

„Da, se poate, dacă se eficientizează activitatea acestei companii. Cu achiziția de Boeing trebuie verificat. Așa cum am mai spus există un corp de control al ministrului, există Curtea de Conturi, iar aceste instituții trebuie să fie acolo să verifice modul în care au fost achiziționate astfel de aeronave.

În momentul de față înțeleg că există un număr de 1.200 de angajați dintre care jumătate sunt personal de bord, piloți și așa mai departe. Cum să eficientizezi o astfel de companie când ai o asemenea situație?”, a răspuns Trăilă.

„Așa este și la alte instituții publice. Mă întorc puțin cu atenția către ANAF și spun așa: Dacă tot digitalizăm totul și creăm huburi, de ce rămâne același număr de angajați? Nu mai faci același lucru, așa că măcar eficientizezi acea instituție”, a adăugat politiciana. „În timp ce TAROM e în deficit de piloți, ai jumătate din personalul angajat altceva decât piloți…”.

Care sunt soluțiile

Când vine vorba despre banii alocați de stat după cel mai recent protest, Trăilă a adăugat: „A primit acum o gură de oxigen prin acest ajutor de 100 mil. Acești bani trebuie utilizați în mod eficient, adică restructurezi să nu mai ai 1.200 de angajați, iar pe de altă parte iei piloți. Slavă Domnului că avem acești piloți, o spun cu mâna pe inimă, știm foarte bine că piloții români sunt extrem de performanți. Chiar și cu astfel de aeronave care nu sunt dintre cele mai bune”.

„Atunci trebuie să fim corecți și să vedem că piloții sunt cei care merită într-adevăr veniturile respective în raport cu ceilalți angajați. Nu aș vrea să spun despre ce categorie este vorba, dar nu aduc plusvaloare TAROM-ului așa cum o face un pilot”, a conchis politiciana.