În cadrul unui interviu acordat DC News, Prof. Mariana Badea a discutat despre factorii care contribuie la nivelul scăzut al intelectului în rândul tinerilor din România.

Eliminarea tezelor și mediilor trimestriale

Prof. Badea a subliniat că una dintre principalele cauze ale acestui declin este eliminarea unor elemente esențiale din sistemul educațional, cum ar fi tezele trimestriale și semestriale, și mediile trimestriale și semestriale.

Ea a explicat că, din cauza acestor schimbări, elevii nu mai au obligația de a fi evaluați regulat, ceea ce duce la o scădere a implicării și a performanței academice.

Reducerea numărului de note

O altă problemă identificată de Prof. Badea este reducerea numărului de note pe care un elev le primește pe parcursul anului școlar.

“Modulele astea cinci însumează ele și două note, adică din septembrie și până în iunie un elev ia la o materie două note” a explicat ea.

Aceasta înseamnă că, în mod accidental, dacă un elev vine la oră și se întâmplă să fie testat, poate primi o notă, dar altfel nu este evaluat frecvent.

Impactul pandemiei COVID-19

Prof. Badea a adus în discuție și efectele pandemiei COVID-19 asupra educației. Ea a menționat un exemplu al unui elev care, înainte de examenul de bacalaureat, nu știa cum să se descurce la scris din cauza lipsei de evaluări și teze în timpul pandemiei.

„Eu sunt generația COVID, deci noi n-am făcut 2 ani nimic. Pe urmă anul celălalt s-au desființat tezele. Păi și eu de unde să știu cum mai scriu eu?” a citat Prof. Badea din discuția cu un elev.

Prof. Mariana Badea concluzionează că absența acestor elemente educaționale vitale contribuie semnificativ la nivelul scăzut al intelectului tinerilor.