În cadrul emisiunii DC Edu, moderată de prof. Sorin Ivan la DC News TV, prof. Robert Florea a discutat despre diversele probleme cu care se confruntă consilierul școlar, evidențiind complexitatea și diversitatea acestora.

Spectrul larg al problemelor

Prof. Robert Florea a subliniat că problemele întâmpinate de consilierul școlar sunt similare cu cele ale întregii comunități școlare.

„Spectrul este foarte nuanțat și foarte diversificat, pentru că putem să vorbim despre problematica anxietății sau putem să vorbim despre chestiuni care țin nu neapărat de tulburări comportamentale, dar care au incidență în conduita elevului și, la rândul ei, reverberează în tot ceea ce înseamnă climatul școlar”, a explicat Florea.

Aceste aspecte au un impact direct asupra comportamentului elevilor și asupra atmosferei generale din școli.

Copiii cu cerințe educaționale speciale

Un alt subiect abordat a fost problematica copiilor cu cerințe educaționale speciale (CES), care necesită o atenție și o abordare integrată.

„Această problematică a copiilor cu cerințe educaționale speciale din păcate devine din ce în ce mai acută. Și aici iarăși spectrul este foarte larg, foarte amplu, având nevoie de o abordare integrată și cu resurse”, a menționat Florea.

Necesitatea resurselor specializate

Florea a accentuat importanța alocării de resurse specializate pentru a face față acestor provocări.

„Aici atingem o altă problemă, foarte cronicizată, aceea a alocării de resurse specializate, nu doar prin profesor-consilier școlar”, a explicat el.

Abordarea problemelor elevilor cu CES necesită mai mult decât sprijinul consilierului școlar; este nevoie de măsuri care să includă și intervenții clinice, care depășesc competențele consilierului școlar.

Cum sunt gestionați elevii cu CES

Gestionarea elevilor cu cerințe educaționale speciale (CES) reprezintă o provocare semnificativă pentru consilierii școlari și pentru întreaga comunitate educațională. Acest proces necesită o abordare multidisciplinară și resurse dedicate.

Este vital ca școlile să colaboreze cu specialiști în diverse domenii, inclusiv psihologi, terapeuți ocupaționali și profesori de sprijin, pentru a dezvolta planuri educaționale personalizate (PEP) care să răspundă nevoilor individuale ale fiecărui elev.

În plus, formarea continuă a personalului didactic în tehnici de predare adaptative și înțelegerea specificităților fiecărui tip de CES este crucială pentru a asigura incluziunea și succesul academic al acestor elevi.