Claudia Chiru, coach transformațional, a discutat în cadrul emisiunii “Părinți Prezenți”, moderată de Loredana Iriciuc pe DC News TV, despre provocările și responsabilitățile cadrelor didactice în educația copiilor.
Ea a subliniat importanța implicării active a profesorilor și învățătorilor în procesul de învățare, explicând că aceștia au un rol esențial în formarea competențelor fundamentale ale elevilor.
Lipsa de pregătire a profesorilor
„Atunci când un copil pleacă de la școală și nu știe să-și facă tema, nu a înțeles și acumulează lacune, înseamnă că profesorul, învățătorul nu-și face treaba”, a declarat Claudia Chiru.
Ea a atras atenția asupra faptului că profesorii care nu reușesc să explice materia eficient și să se adapteze la stadiile diferite de dezvoltare ale copiilor contribuie la acumularea acestor lacune. „Nu e normal să intri în această meserie dacă nu ești pregătit”, a subliniat Chiru.
Exercițiul practic la școală
Aceasta a mai evidențiat importanța exercițiilor practice desfășurate la școală și nu doar acasă. „La școală trebuie lucrat cu copilul, învățătorul, profesorul are această datorie, această obligație”, a explicat ea.
„Îi dai și copilului să facă acasă, dar nu-i dai doar acasă și nu-i dai 100 de compuneri acasă, că o să vomite cărăbuși și n-o să facă nimic.
Trebuie să faci cu el la școală și să-l înveți «uite cum să faci introducere, uite cuprinsul, uite încheierea», să lucrezi cot la cot cu el până când înțelege”, a adăugat Chiru.
Competențele fundamentale
Un alt aspect important abordat de Claudia Chiru a fost necesitatea ca elevii să dobândească competențe fundamentale până la sfârșitul ciclului primar.
„Trebuie să se descurce atunci când vede o problemă simplă, cu metoda grafică, când vede o problemă normală”, a subliniat ea.
Responsabilitatea profesorilor
Claudia Chiru a expus că profesorii au o responsabilitate majoră în educarea elevilor, nu doar din punct de vedere academic, ci și în dezvoltarea lor ca indivizi capabili să se exprime și să argumenteze eficient.
„Treaba ta asta este, să-l înveți pe copilul ăla astfel încât la sfârșitul clasei a 4-a, el să știe adunarea, scăderea, înmulțirea, împărțirea, să scrie, să citească, să socotească.
Atunci când vrea să meargă la piață și să ia cinci legături de ridichi, să facă o înmulțire simplă, să știe ce rest să primească”, a declarat ea.