În cadrul podcastului Nod în Papură de pe DC News TV, sociologul Alfred Bulai a discutat despre evoluția serviciilor de transport și incapacitatea administrației de a ține pasul cu noile realități economice și tehnologice.

Evoluția serviciilor de transport și administrația depășită

„Ia uite ce înseamnă evoluția care arată că administrația nu face față”, a început Alfred Bulai, subliniind dificultățile întâmpinate de autorități în adaptarea la noile forme de transport.

El a amintit că, în urmă cu 10-15 ani, luarea unui autostopist era considerată o contravenție:

„Acum câțiva ani, 10 ani – 15 ani, dacă luai pe unul cu autostopul, era contravenție, se chema că ești operator economic de transport că ăla îți dădea 10 lei pentru benzină”, a explicat el.

Apariția ridesharing-ului și lacunele legislative

Bulai a evidențiat apariția firmelor de ridesharing și modul în care acestea operează fără a fi constrânse de normele tradiționale aplicate taximetriștilor:

„Acum au apărut firmele de ridesharing care sunt cu mașina lor, iau bani la greu, adică pe card, nu așa, și au rămas aceleași norme în administrație de taxiuri, dar nu au nicio logică că ai un număr maxim de taxiuri, dar firmele astea de transport n-au nicio treabă”, a adăugat sociologul.

Incoerențe și contradicții

Profesorul de sociologie a mai subliniat incoerențele din sistemul actual, unde reglementările pentru taxiuri sunt stricte, dar firmele de ridesharing funcționează fără restricții semnificative:

„Făceau scandal că erau ăia din Ilfov să facă taximetrie în București, dar acum a părut o groază. Deci ca să-ți dai seama că nu își dau seama cum poți să faci și nu poți să faci mare lucru pentru că ăștia aduc bani, că ei plătesc impozit.

Eu i-am văzut pe ăștia cu ridesharing, era unu cu mașină de Târgu Mureș, Caracal, și nu i-a oprit nimeni, dar taximetrie clasică nu pot să facă”.