Expertul auto Titi Aur a răspuns unei întrebări interesante: Un șofer nordic ar fi mai în siguranță în România față de șoferii autohtoni? Invitat la emisiunea DC Conducem de la DC News TV, fostul pilot de raliuri a reiterat importanța educației și disciplinei la volan.

Ce ar face un nordic pe șoselele noastre

„Am fost întrebat într-o emisiune: Dacă vine un nordic în România este mai în siguranță decât în țara sa sau nu? Răspunsul meu a fost da, fiindcă se comportă în așa fel încât să fie mai în siguranță. Deși este mai puțin ferit decât în țara sa fiindcă se află într-un trafic dezordonat, modul lui de a se comporta este să fie mai atent, să respecte toate regulile.

Trebuie să facem pași ca fiecare dintre noi să ne educăm pe noi înșine, dar să facem pași și astfel încât toată societatea să fie educată din punct de vedere al siguranței rutiere. Una dintre marile companii care au reușit să ajungă la zero victime în accidente de circulație au spus: «Avem o problemă. Simțim cum ne atacă alții». Și ai lor mai greșesc, dar mult mai puțin decât înainte, iar ceilalți nu fac nimic”, a transmis Titi Aur la DC News TV.

Totul pleacă de la educație

„ Revolta lor era că ei, o companie mare, făceau o mulțime de lucruri pentru siguranța muncii și siguranța rutieră, iar ceilalți nu fac nimic.

Așadar, dacă vine un nordic la noi va fi mai în siguranță decât un român fiindcă știe să se protejeze. Dar nu va fi mai în siguranță decât la el acasă. Atunci trebuie să facem pași”, a explicat Aur.

Trista comparație: De 10 ori mai mulți morți

Siguranța în trafic este o preocupare majoră atât în România, cât și în țările nordice, însă există diferențe semnificative între aceste regiuni. Conform datelor publicate de Comisia Europeană, România se confruntă cu o rată mult mai mare a mortalității în accidente rutiere comparativ cu țările nordice.

Țările nordice sunt recunoscute pentru standardele lor înalte în ceea ce privește siguranța rutieră. Aceste țări au rate ale mortalității în accidente rutiere între 22 și 25 morți la 10 miliarde kilometri parcurși, în timp ce media europeană este de 70 morți.

Când vine vorba de România, țara noastră are peste 300 morți la 10 miliarde kilometri parcurși. Aceste cifre reflectă diferențele în abordarea siguranței rutiere și eficacitatea măsurilor de prevenție adoptate.