Emisiunea DC Edu de la DC News TV a abordat subiectul orei de religie din școlile românești. Moderatorul emisiunii, prof. univ. dr. Sorin Ivan, a punctat faptul că diferiți actori din societate s-au opus cu vehemență obligativității acestei ore în învățământul preuniversitar. Invitatul său, preotul Adrian Agachi, a explicat de ce, în opinia sa, ora de religie nu poate împiedica dezvoltarea vreunui elev.
Lupta împotriva religiei în școli
„Vorbim despre școală și religie, despre educația religioasă. Știm bine că, în anii din urmă, au fost foarte multe probleme când vine vorba de predarea religiei în școlile țării. Au fost asociații și entități care și-au făcut un program din a combate religia, care și-au făcut un obiectiv fundamental din a elimina icoanele din școli în numele libertății conștiinței.
Au invocat motivul că educația religioasă constituie o orientare obligatorie a copilului care îi ridică ziduri în calea libertății spiritului și cunoașterii, asociind religia cu dogmatismul, obscurantismul și așa mai departe. Ce argumente putem să opunem acestor campanii concentrate către școală?”, a întrebat prof. univ. dr. Sorin Ivan.
La ce ajută ora de religie
„Aș începe prin a-mi exprima nedumerirea față de efectele negative ar putea să aibă predarea religie în școli asupra copiilor. În ce fel îi determină pe aceștia să nu-și atingă potențialul sau să-și desăvârșească propria personalitate? Din contră, mi se pare că religia cuprinde în sine elementele esențiale, fără de care omul în viață este lipsit de busola de zi cu zi. Mi se pare mult mai grea viața unei persoane care nu l-a cunoscut pe Dumnezeu decât viața unei persoane care l-a cunoscut.
Cu siguranță, unui copil nu are cum să-i dăuneze în niciun fel ora de religie. Îl ajută să devină mai bun cu cei din jur, să capete o educație comportamentală foarte frumoasă, să fie mai blând, îl învață să se roage, să-și aducă aminte că deasupra există un Dumnezeu care ne iubește pe toți și care-și dorește ca fiecare dintre noi să fim fericiți”, a explicat preotul Adrian Agachi.