Sebastian Burduja este de părere că un transport public performant înseamnă să ai „tramvaie, troleibuz, autobuz electric sau hibrid, parc reînnoit, traseu bine definit”, transmite acesta la DC News TV.
„Ca o paranteză, asta este foarte important, Nicușor Dan se pregătește să taie o panglică pentru o hârtie: «Planul de mobilitate urbană durabilă (PMUD)»”, a adăugat el.
Planul trebuie făcut cu date de origine-destinație
„Planul acesta trebuie să gestioneze modul în care ne mișcăm cât mai ușor în oraș. Care este problema? Pe de o parte a întârziat foarte mult și a pierdut bani europeni. Pe de altă parte, pentru că vin alegerile, se grăbește să-l termine, dar fără date origine-destinație. În acest plan el nu va ști de unde vine bucureșteanul și unde ajunge în fiecare zi.
Datele de origine-destinație se obțin în ziua de astăzi cu 1-2 milioane de euro, o sumă mică, și știi exact cum trebuie modificat un traseu de STB. Cum să faci plan dacă nu ai date? Faci plan să-l prezinți în campanie, așa că nu se va întâmpla nimic”, a mai spus Burduja.
Cum se poate realiza acest lucru
„Cum vedeți lucrurile? Acum nu aveți un instrument. Eu plec din Mogoșoaia și trebuie să ajung la Piața Unirii. Cum vedeți?”, a întrebat jurnalistul Bogdan Chirieac.
„Sunt date. Dvs. sunteți printre puținii bucureșteni care nu au un smartphone, dar e un eșantion reprezentativ de bucureșteni care au telefoane smart. La nivel macro ai niște puncte pe hartă și le vezi în mod dinamic. Am discutat cu un mare operator de telefonie din România și au făcut lucrul acesta în Bruxelles, în Paris, în Madrid, în Barcelona. Vezi în timp real cum se modifică harta Bucureștiului din perspectiva mișcării oamenilor.
Atunci vezi că, de exemplu, linia 135 trebuie modificată fiindcă s-a dezvoltat un nou cartier acolo sau că mai trebuie să mai meargă o stație”, a argumentat Burduja. „Și încă o dată, nu e nominal, deci nu vă gândiți la Big Brother, supraveghere, GDPR”.