Comerțul online a cunoscut o expansiune remarcabilă în ultimii ani, transformându-se dintr-un canal secundar de achiziție a produselor într-o platformă esențială pentru procurarea unei game variate de produse, inclusiv alimente proaspete. Cristian Pelivan, Director Executiv ARMO ne oferă direct din platourile DC News TV, mai multe detalii despre statistica românilor care comandă produse online și evoluția numărului de cumpărători, care crește de la an la an.

De la electronice la fructe și legume

“Comerțul online s-a dezvoltat foarte mult. Dacă acum 10-15 ani ne concentram pe achiziția de electronice, electrocasnice, frigidere, televizoare, telefoane, iată că am ajuns astăzi să cumpărăm inclusiv legume și fructe de sezon de pe diferite aplicații pe internet. Cum a venit această evoluție în țara noastră și care sunt cifrele din anul 2023 și din primele luni ale acestui an?” a întrebat Mihai Ciobanu.

“Da, este adevărat, începe și România să se apropie ca număr de cumpărători de media europeană. În continuare suntem sub această medie, dar pare că recuperăm destul de repede. Suntem undeva la 68% dintre utilizatorii români de internet care au plasat cel puțin o comandă online în anul 2023. Asta înseamnă cam 9,7 milioane de persoane, ne spune Institutul Național de Statistică.” a răspuns Cristian Pelivan.

Cifrele comerțului online în 2023 

“În Europa media este undeva între 75-80% și evident sunt țările nordice sau țările vestice mult mai dezvoltate, cum este Anglia sau chiar Franța, unde ajung și la 99%. Ce vedem în ultimii ani este că tot mai mulți români, nu doar că au plasat o comandă în ultimul an, dar au făcut-o în ultimele trei luni. Acest procent este acum la 50% deci avem vreo 4,8 milioane de români care sunt cumpărători ce apelează frecvent la comerțul electronic.” a subliniat directorul executiv ARMO.