Turismul, un sector vital al economiei naționale, se confruntă cu o subfinanțare cronică. În ciuda potențialului imens, România rămâne în urma altor destinații europene din cauza bugetelor de promovare insuficiente. Corina Martin, Secretar General al Federaţiei Patronatelor din Industria Ospitalității din România (FPIOR), ne dă mai multe detalii direct din platourile DC News TV.

Comparativ cu restul Europei

“România trebuie să facă cel mai important lucru, să mărească bugetul de promovare. De la 1,1 milioane de euro, cât a avut România anul trecut 1,1 milioane de euro pe un an întreg promovare turistică. Puteți dvs. compara cu 35 milioane de euro orașul Viena? Orașul am zis, n-am zis Austria. Puteți compara cu 50 de milioane de euro Grecia? De la 1 milion repet la 50. Despre ce vorbim?” a transmis Corina Martin.

O luptă nedisputată

“Puteți compara cu aproape 200 de milioane de dolari cât a anunțat Turcia că va ajunge în următorii 5 ani, își majorează progresiv până la acea sumă. Aceste țări, am dat doar trei exemple, foarte puțin. Au bugete majore incomparabil mai mari decât are România.” a expus aceasta

Efortul privat vs. susținerea statului

“Ori, din păcate, ne întoarcem la cea mai importantă problemă. Nu sunt bani pentru turismul românesc, nu pentru investiții, atenție, oamenii de afaceri din România care mai cred în turismul românesc, continuă să-și asume investiții, credite, eforturi pe companiile lor, eforturile familiilor lor, pentru a mai da o șansă turismului românesc. Dar noi tot așteptăm să vedem efortul pe care-l face statul român.” a mai adăugat ea.