Șoferii de taximetre ocupă din nou Piața Constituției pentru a-și cere drepturile. La fel ca la primul protest, echipa DC News TV a participat la manifestație și a avut ca scop să afle de ce iese această categorie profesională în stradă.

Se comunică doar cu mandat, „vocea străzii” a răgușit

După cum știm deja, doar cei cu „mandat” să vorbească vor să comunice cu presa. Argumentul poate fi considerat valid, dar să ieși în stradă și să nu vrei să vorbești despre ce te-a scos în stradă este un lucru cel puțin ciudat.

Trecând peste acest lucru, putem spune că există diviziune și între cei care ocupă cei 16.000 metri pătrați ai parcării din fața Parlamentului României. Este și firesc să fie așa: unii vor interdicția Uber și Bolt, alții nu-și doresc acest lucru.

Ce cer mai exact șoferii de taxi

Din această categorie din urmă face parte și unul dintre reprezentanții care pot vorbi cu presa, Cristian Coman (Asociația Șoferilor de Taxi). Și, ceea ce ne surprinde, este faptul că acesta recunoaște că taximetriștii pleacă către Uber și Bolt, așa că nu poți să nu te întrebi și care este motivul pentru care ai alege ridesharing în loc de taximetrie clasică.

„Protestăm pentru ce am protestat și săptămâna trecută și acum două săptămâni. Sunt cinci puncte, solicităm Guvernului României să aplice modificarea OUG 49/2019 și modificarea legii 204/2019. Avem aceleași cinci puncte clar stabilite.

  • Cerem fiscalizarea unei entități înregistrate la ONRC. Cerem ca cei 25% care pleacă din țară neimpozitați să rămână la noi în țară.
  • Cerem limitarea copiilor conforme, fiindcă avem un serviciu de transport fără limită.
  • Cerem să aibă aceleași obligații ca și noi la vechimea mașinii: 5 ani la autorizare, 10 ani vechimea maximă.
  • Cerem eliminarea contractului de comodat prin care se face cea mai mare evaziune fiscală. Practic și teoretic mașinile care fac transport de persoane nu sunt în proprietatea flotei respective și de fiecare dată când se atinge plafonul de 50.000 de lei se mută mașina pe altă flotă și se evită plata taxelor și impozitelor.
  • Cerem identificarea în trafic a mașinilor respective ca în sistemul de taxi pentru că la legea 204 există un ecuson de 10×10 cm care uneori este, uneori nu este. În felul acesta se poate verifica instant dacă acea mașină este legală în sistemul respectiv de transport.

Nu cerem interzicerea Uber sau Bolt, cerem doar aceleași măsuri fiscale și aceleași drepturi. Dacă la momentul de față vorbim de 35.000 de mașini care fac taximetrie mascată, cerem ca acești 35.000 să fie limitați”, a spus Coman la DC News TV.

Au plecat taximetriștii la Uber și Bolt de bine ce era în regimul clasic?

„Acum vine și partea interesantă: „Nu este posibil ca noi să nu mai avem mașini în serviciul de taxi că toată lumea a migrat acolo. Cetățeanul de rând trebuie să înțeleagă că nu vrem să dispară acest serviciu, dar vrem să fie echitabil și pentru noi, dar și pentru el ca consumator”, a conchis el.

Ei bine, întrebarea este: Nu cumva tocmai puterea consumatorului de a alege este adevărata putere a principiului cererii și ofertei în cazul de față? Un consumator care se urcă într-o mașină de ridesharing „vai de mama ei” pe românește cu siguranță se va gândi de două ori înainte să comande prin aplicație data viitoare. Însă alternativa, mai precis taxiul clasic, este mai bună? Această alegere este făcută de fiecare în parte și din această alegere rezultă raportul de astăzi dintre taximetriștii clasici și șoferii de ridesharing.

*Acest articol este o opinie și trebuie luat ca atare.