Metafora asemănării matematicii cu muzica a fost folosită de către profesorii Sorin Ivan și Radu Gologan în cea mai recentă ediție a emisiunii DC Edu de la DC News TV.

Cât de mult contează talentul profesorului de a-l captiva pe elev

„Dificultatea matematicii stă și în abordările didactice, în capacitatea profesorului de a o face inteligibilă și de a putea să-l atragă pe copil către matematică. Dacă facem o paralelă cu muzica, se spune că nu există copii afoni. Există însă metode mai adecvate sau mai puțin aplicate pentru ca fiecare să-și descopere acest talent”, a spus prof. Sorin Ivan la DC News TV.

„Cred, la fel ca dvs., că și la matematică lucrurile țin și de abordarea didactică, de strategii. Desigur, există și niște înclinații genetice, dar aici ar trebui făcut mai mult. Cum este matematica în școala românească?”, a întrebat moderatorul emisiunii.

Chiar și cei fără „ureche matematică” o pot iubi

„Ați făcut legătura cu muzica, ceea ce mie îmi sună foarte bine. Sunt teorii care spun că chiar dacă ai o ureche muzicală departe de a fi perfectă, se poate să-ți placă muzica. Sigur, cei care o fac și o înțeleg altfel sunt cei care au o ureche perfectă, așa e și matematica. Există oameni care au o anumită intuiție, un anumit mod de a o judeca – probabil că genetic – care îi face să fie apropiați de matematică fără să fie predată în condiții plăcute, prin joacă, cu distracție.

Sunt alții, cărora dacă le-o prezinți așa cum ar trebui să o simtă un copil care nu are «urechea matematică», îi poți face să se apropie de ea. Măcar să înțeleagă cât de utilă este în viață și ce înseamnă o judecată corectă”, a răspuns prof. Radu Gologan.

Matematica – „Regina” educației

„Această materie probabil că este regina educației corecte, dar există și altele. Există și gramatică, literatură, etică, filozofie, religie. Toate îți creează un mod de a gândi. Matematica poate că tronează peste, dar din păcate e prea formal prezentată uneori. Atunci, la o anumită vârstă, copiii fug de ea.

Mai are alt dezavantaj, este ca la instrumente că tot vorbeați de muzică. Dacă două săptămâni nu exersezi la vioară, instrumentist fiind, pierzi enorm. Și nu poți să mergi mai departe”, a conchis prof. Gologan.