Într-un interviu captivant acordat lui Florin Răvdan pentru DC News, Titi Aur, expert în conducere defensivă, aduce în prim-plan o problemă deosebit de actuală și adesea subestimată în traficul rutier. În timp ce vorbește despre fenomenele meteorologice și alți factori ce afectează vizibilitatea, Tit Aur subliniază pericolele ascunse în umbrele stradale și în micile detalii care pot schimba drastic condițiile de conducere.
“Am mai văzut un fenomen tot în perioada asta atunci când plouă și e pe înserat sau dimineața foarte devreme înainte să răsare soarele, e acea oglindire în șosea, într-o șosea udă, de la faruri, de la lumina stradală și vizibilitatea scade.” a transmis Florin Răvdan.
“Vizibilitatea poate fi modificată foarte mult în astfel de perioade din diferite motive plecând de la noapte care se întâmplă și vara și iarna, ceața și toate formele de ceață care nu înseamnă neapărat ceața clasică, înseamnă acea ploaie măruntă, acea burniță transformate în ceață, transformată în lapoviță, în zăpadă și care îți diminuează sau practic reduce vizibilitatea. Apare pe urmă acea să zic umezire sau chiar murdărie pe geamuri pentru că sare de la mașina din față, mai ales că nu plouă evident sau că nu-i gheață, zăpadă și -20°, când e acea mâzgă care îți murdărește geamul, îți murdărește farul, deci vizibilitate mai mică. Plus că așa cum ați spus apare acel fenomen de reflexie și al farurilor de la alte mașini și de la iluminatul stradal și atunci cel mai periculos, apar acele porțiuni, unghiuri moarte, nu vezi un anume pieton, nu vezi un biciclist, nu vezi chiar o mașină parcată, dar în general vorbim de pietoni, ca să nu mai vorbim de animale. Deci trebuie să fim mult mai atenți și să ne imaginăm și să ne gândim la acele discuții pe care le-am avut noi legate de conducerea defensivă, de pericolele potențiale, devin mai multe, adică ele există, sunt efective, dar nu le vezi. Și atunci le punem în categoria potențiale.” a explicat Titi Aur.