Într-un interviu recent acordat de Laurențiu Neculaescu, președintele Administrației Fondului pentru Mediu (AFM), acesta a dezvăluit detalii semnificative despre programele derulate în 2023, concentrându-se asupra programelor “Rabla” și “Rabla Plus”. Mai mult, președintele a evidențiat succesul notabil al programului “Rabla Plus”, destinat mașinilor electrice, cu un buget de 780 de milioane de lei și peste 12.200 de autovehicule noi înregistrate în anul 2023.
“Spuneți-mi, programele așa cum sunt, anul ăsta a funcționat rabla, rabla plus? Aveți multe programe?” a întrebat Bogdan Chirieac.
“Anul acesta funcționat programul rabla. Rabla este cel mai vechi program pe care îl derulează Administrația Fondului pentru Mediu. Pentru rabla clasic, anul acesta a fost a 20-a ediție a programuluirabla clasic, cel în care îți cumpărai o mașină cu combustie, normală. Am avut anul acesta un buget alocat de 560 de milioane de lei. Primele de casare au fost 7.000 lei dacă-ți casai o singură mașină și 10.000 lei dacă casai două mașini. Și am avut în acest an aproape 31.000 de persoane fizice și 7.000 de companii care au beneficiat de acest program, totalizând aproape 35.000 de autovehicule noi. S-a finalizat.” a explicat Laurențiu Neculaescu.
“Deci în 2023 l-ați început, în 2023 l-ați terminat.” a subliniat Bogdan Chirieac.
“Da, acest program, programul rabla totdeauna se termină sau așa ar fi cel mai bine să se termine în anul în care-l începem, pentru că așteptarea este foarte mare, numărul de beneficiar este extrem de mare, așa cum v-am spus, sunt peste 35.000 de de autovehicule numai pe programul rabla clasic. Pentru programul rabla plus, cel care a înregistrat o creștere substanțială, știți că e o cerere foarte mare pentru mașini electrice, am avut anul acesta, 2023, un buget de 780 de milioane de lei în care s-au încadrat peste 10.000 de persoane fizice și peste 4100 de companii din România, totalizând peste 12.200 de autovehicule noi, electrice și hibrid numai în anul acesta.” a răspuns președintele AFM.