Într-un interviu acordat DCNews, Titi Aur dezvăluie aspecte esențiale despre conceptul de cerc de siguranță în contextul conducătorilor auto. În timp ce vorbește despre distanța față de vehiculele din jur și despre pericolele potențiale sau efective din laterale, Titi Aur aduce în discuție importanța anticipării și gestionării riscurilor pe șosele. Într-o abordare detaliată, el explică diferența dintre pericolele potențiale, reprezentate de obiecte mișcătoare care pot apărea din orice direcție, și cele efective, cum ar fi bicicletele sau pietonii, vizibile și în mișcare.
“Când vorbim de cercul de siguranță, ne referim practic la un oval în jurul mașinii, imaginar. Vorbind de distanța față de mașina din fața mea, vorbesc despre distanța față de mașina din spatele meu, pe care o urmăresc cu coada ochiului pentru a vedea dacă vine cineva care stă foarte aproape de mine. Vorbind de distanța față de pericolele potențiale sau pericolele efective din laterale, mă refer la posibilele sau reale amenințări care sunt în laterale.” a explicat Titi Aur.
“Ce înseamnă pericol potențial și ce înseamnă pericol efectiv? Pericolul potențial este acel obiect mișcător, indiferent ce este, poate fi un obiect, poate fi o persoană, poate fi o bicicletă, o trotinetă, orice, care vine de undeva, din tufe, de după colț, de după bloc, pe care nu îl văd, dar care poate să existe, imaginar, este un pericol potențial. Pericolul efectiv este tot ce am pe stradă sau pe trotuar și îl văd, adică bicicleta, pietonul, mașina, cățelul, pisica, orice văd, este pericol efectiv, că îl văd, e acolo și mișcă. Bicicleta este practic un pericol efectiv că îl văd, trebuie să îl depășesc și atunci, în funcție de viteza lui, în funcție de viteza mea, trebuie să-mi iau o distanță atât de mare față de bicicletă încât, dacă ăla face ceva, dacă greșește ceva, dacă își pierde echilibrul, să pot să evit.” a mai adăugat acesta.