Silviu Toma, instructor de conducere defensivă, a spus care e capcana în care pică milioane de şoferi.

„Am făcut recent un test între un Lamborghini Huracan şi un Logan. Exerciţiu de frânare de urgenţă pe suprafaţă uscată, pe circuit, cu echipamente omologate. Ca la carte, da? Oameni buni, asta e o capcană în care pică foarte mulţi şoferi. Când vorbim de viteze de 70-80, spre 90 km/h, absolut toate maşinile de pe Pământ frânează la fel.

De mai bine de 40 de ani sistemul de frânare al maşinilor e supradimensionat. Ce înseamnă asta? Forţa de frânare construită de sistem este mult mai mare decât poate anvelopa să transmită spre sol. Şi atunci, degeaba e discul mare şi construiesc forţă de frânare mare, dacă anvelopa către sol, în momentul respectiv, transmite puţin. Şi atunci, nu ne ajută la viteze mici.

Ne ajută, însă, la viteze mari. Unde tendinţa roţii de a se bloca şi de a intra ABS-ul este mai mică. Pentru că având viteză mare, inerţie mare, masa maşinii e mai mare, deci ABS-ul intră mai târziu. Am făcut test pe bune. La 50, 60 şi 70 km/h mai repede s-a oprit Loganul.

Lamborghini-ul avea anvelope de vară, premium, iar Loganul avea anvelope all-season, de buget”, a declarat Silviu Toma în cadrul unui podcast.