Costineşti, una dintre cele mai cunoscute staţiuni de pe litoralul românesc, a fost revitalizată prin intermediul unui festival de muzică. Deşi durează doar 3 zile pe an, festivalul a readus investitorii în staţiune şi a pus umărul la creşterea calităţii serviciilor.

Corina Martin, secretar general al Federaţiei Patronatelor din Industria Ospitalităţii din România (FPIOR), a explicat în cadrul emisiunii Totul despre Bani, ce s-a schimbat în această staţiune în ultimii trei ani, de la lansarea festivalului Beach Please.

„În ultimii ani, am vorbit de cifre de 70.000 de turişti de 1 mai la mare. În ultimii ani, Costineştiul este staţiunea care a crescut cifra turiştilor care vin de 1 mai, datorită unui festival. Pur şi simplu se umplu plajele. Se întâmplă de trei ani, se va întâmpla şi în acest an. E un eveniment care atrage peste 40.000 de participanţi. Mai adăugăm şi celălalt festival tradiţional, Sunwaves, de la Mamaia, deci sunt două evenimente care au crescut foarte mult şi atrag turişti care consumă nopţi de cazare în staţiuni.

Mai sunt şi familii sau tineri care vin pentru cluburi sau pentru deschiderea sezonului, deci sărim de 70.000 de turişti în acea perioadă, în ultimii ani”, a declarat Corina Martin.

Costineşti, revitalizat. Investitorii dau mai multă atenţie

„E foarte adevărat că la infrastructură, Costineşti încă e în urmă. Dar am văzut cu toţii cum, datorită acestui eveniment, deodată au explodat şi interesul, dar şi calitatea serviciilor în Costineşti. Staţiunea nu era pregătită pentru un eveniment atât de mare. Sigur, sunt plaje, dar asta nu înseamnă că şi capacităţile de cazare sunt pe măsura aşteptărilor şi pe măsura boom-ului pe care acest eveniment l-a adus. Dar asta a dat de gândit investitorilor din Costineşti, s-au repoziţionat antreprenorii care au înţeles utilitatea acestui eveniment. Şi-au dorit să câştige mai mult, dar pentru asta trebuie să ofere servicii mai bune. E important cu ce rămâne Costineşti şi după eveniment, şi cum creşte această staţiune. S-a văzut foarte limpede că antreprenorii de acolo, care mulţi lucrau în zona de economie neagră, fără unităţi de cazare clasificate, s-au repoziţionat. Şi-au dat seama că un eveniment ca acesta a adus foarte mare vizibilitate staţiunii, că vin turişti din toată ţara, care lasă bani. Iar asta îi obligă să se repoziţioneze şi să îşi organizeze afacerea ca să câştige mai mult”, a mai declarat Corina Martin.