Titi Aur a povestit, în cadrul celei mai recente ediții a emisiunii DC Conducem, despre un lucru esențial care ar putea reduce în mod substanțial numărul de accidente și care nu este luat suficient în considerare pentru a provoca efecte.

Lipsă de inițiativă și dezinteres

Acest lucru este înrădăcinat în inițiativa fiecăruia dintre noi. Educația rutieră scapă din atenția oamenilor și din păcate, a politicienilor, care sunt printre puținii care ar putea luă măsuri în acest sens.

„A devenit o banalitate. Nu există știri fără accidente rutiere. Televizorul spune că au mai murit doi sau trei, și a devenit normalitate. Dacă ne uităm la statistici, vedem că în România (anual – n.red.) avem în jur de 80 de morți în toate accidentele de muncă la un loc. La circulație între 1.500 sau 1.600 de morți.

În toate meseriile, vine ITM-ul cu fișă de protecția muncii, anchete peste anchete, caz penal. Dacă moare cineva pe stradă, chiar dacă este accident de muncă, nu anchetează nimeni acest domeniu. Dacă a murit cineva cu camionul sau cu autobuzul, a murit pentru că așa se moare pe stradă. Aici avem o problemă mare de percepție. Așa cum am mai spus, publicul este vinovat de acest lucru. Dacă opinia publică ar reacționa, jurnaliștii ar reacționa la rândul lor și ar face presiune pe politicieni. Politicianul nu se duce niciodată să caute să rezolve acest lucru de unul singur, ci reacționează doar la ce scrie presa, anume droguri, salarii sau pensii”, a spus Titi Aur.

Lipsa infrastructurii

În multe cazuri, oamenii dau vina pe lipsa infrastructurii în legătură cu rata crescută a accidentelor din țara noastră, care se află pe primul loc dintre țările europene, cu 86 de morți la un milion de locuitori, conform ultimei statistici Eurostat pentru anul 2022. Titi Aur subliniază faptul că dezvoltarea infrastructurii nu ar fi singura metodă de a reduce mortalitatea pe străzi.

„Nu doar infrastructura poate să rezolve problema accidentelor. Toată lumea spunea că dacă am avea autostrăzi nu am mai avea accidente. În primul rând, nu poți să ai autostrăzi chiar peste tot. Nu este nici măcar cazul celor mai dezvoltate țări. Franța are 11.000 km și este de trei ori mai mare decât România. Noi avem o mie și ceva de km, o să ajungem probabil la 2.000.

Educația care să prevină aceste situații nu a fost percepută până acum”, a conchis Titi Aur.