În emisiunea „DC Conducem” de la DC News TV, Titi Aur a discutat despre comportamentul șoferilor agresivi și modul în care aceștia influențează traficul.

Nu poți sta cu o asemenea mașină tunată

Expertul în conducere defensivă a reacționat la un videoclip în care un șofer face manevre agresive. „Nu-i vine să stea deloc. Aici îl înțeleg, când ai eleron, când ai roțile vopsite în roșu… nu ai cum să stai în trafic. Este modelul șoferului agresiv declarat”, a explicat Aur.

„De asta ai mașină bengoasă, de asta ți-ai scris pe geam, de asta ți-ai modificat bara pe spate, de asta ai jantele vopsite. Este modelul șoferului agresiv declarat. Într-un videoclip anterior am văzut un agresiv pasiv, iar aici îi simți starea șoferului, îl vezi cum stă între benzi, se uită pe unde să se strecoare. Nu sunt șoferi neîndemânatici, acest tip de șofer face rar accident”, a adăugat el.

Șoferii agresivi și asumați conduc bine, însă forțatul nu merge la nesfârșit

Deși au simțul șoferiei, ei devin mai periculoși pe măsură ce își asumă riscuri tot mai mari: „Pe măsură ce se antrenează la manevre periculoase devine mai bun, dar și riscul devine mai mare, pentru că forțează până la un moment dat când nu se mai poate”.

În ceea ce privește educația rutieră, Aur a menționat că acești șoferi sunt dificil de educat. „Pentru acest tip de șofer nici măcar educația nu ține fiindcă nu crede în educație. Dacă-l iei la cursurile de conducere defensivă este Gică Contra din sală și spune că nu este așa orice i-ai zice. Este genul pe care aproape că nu-l poți educa”, a spus Aur, subliniind că singurele momente când acești șoferi tresar sunt în simulatorul de răsturnare sau tamponare, care-i aduc un moment la realitate.

Una dintre soluții ar fi mașinile neinscripționate de poliție

Aur a adăugat că sancționarea este adesea singura metodă eficientă pentru a controla comportamentul acestor șoferi:

„Degeaba îi spui de principii, de distanță. Atunci acest gen de șoferi trebuie sancționați. Îl vezi după cum iese fumul negru că este motorul tunat, accelerează deodată la maxim. Acest gen de șofer este clar condus agresiv conform legii. Trecerea succesivă de pe o bandă pe alta cu scopul de a avansa în coloană este conform legii agresivă. Dacă filmarea era din mașina poliției putea să-i suspende permisul”.

O altă soluție ar putea fi implementarea mașinilor civile de poliție echipate cu camere, capabile să aplice sancțiuni, așa cum se întâmplă în Germania.

„Acolo, mașina trece pe lângă tine, se pune în față, aprinde girofarul de la lunetă și te oprește, te controlează. Atunci nu poți să-ți permiți să faci din astea că nu știi dacă mașina de lângă tine nu e cumva de poliție”, a concluzionat Aur, evidențiind necesitatea unor măsuri similare și în România pentru a descuraja comportamentul agresiv în trafic.