În emisiunea „Totul despre bani” moderată de Mihai Ciobanu la DC News TV, purtătorul de cuvânt al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Traian Bădulescu, a discutat despre avantajele apelării la agențiile de turism în contextul călătoriilor.

Discuția a abordat importanța serviciilor oferite de agenții în cazul anulărilor de zboruri și al suprarezervărilor la hoteluri.

Siguranță și suport

Traian Bădulescu a evidențiat beneficiile utilizării agențiilor de turism, subliniind că acestea oferă un plus de siguranță și suport în caz de probleme:

„În primul rând recomand o agenție de turism. Mulți spun că dau în plus, dar este eventual o taxă de 10-15 euro în plus. Aduc plusvaloare. Nu zic că fac minuni și îți găsesc imediat un alt avion dacă s-a anulat cursa, dar sunt obligate să-ți găsească cea mai rapidă alternativă de transport și, bineînțeles, de cazare dacă este caz de overbooking.

Dau exemplul falimentului Blue Air. Pasagerii care au cumpărat direct de la companie nu au avut ce să facă. Compania era în insolvență și apoi în faliment. Agențiile de turism găsesc o soluție și, deși ies pe moment în pierdere, ies în câștig fiindcă sunt apreciate de clienți. Agențiile au asigurat zboruri alternative pentru mii de clienți care au avut curse anulate în acea perioadă.”

Soluțiile oferite de agențiile de turism

Întrebat de Mihai Ciobanu cum rezolvă agențiile problema zborurilor întârziate sau anulate, Bădulescu a explicat că agențiile asigură cazare și găsesc alternative rapide:

„În primul rând, agenția va asigura încă o noapte de cazare turistului. Dacă îți iei cazarea separat de biletul de avion depinzi doar de hotelul respectiv, iar acela nu are cum să-ți asigure alt hotel. În cazul suprarezervării la un hotel și te trezești fără cameră, de unde îți dă hotelul cameră? O agenție se tocmește cu hotelul în baza înțelegerii, dar îți oferă ca turist alt hotel de minim aceeași calitate.”

De ce să alergi singur după drepturile tale?

Bădulescu a adăugat că pasagerii companiilor aeriene au drepturi, dar agențiile de turism simplifică procesul de asigurare a acestor drepturi:

„Pasagerii companiilor aeriene au drepturile lor, dar ești la latitudinea companiei pentru a primi despăgubiri. Dacă cursa se amână pentru a doua zi sau se anulează și compania este obligată să-ți asigure cazare, mâncare, apă. Dar la o agenție este mai simplu pentru că are cine să-ți răspundă și îți oferă și cea mai rapidă alternativă.”