Învățământul rural se confruntă cu numeroase provocări care împiedică dezvoltarea unui sistem educațional inclusiv și eficient.
Sărăcia, abandonul școlar și condițiile improprii de studiu sunt doar câteva dintre problemele cu care se luptă această parte vitală a sistemului de învățământ.
Iulian Cristache, președintele EDUPART, a vorbit despre acest subiect în emisiunea DC EDU, moderată de prof. univ. dr. Sorin Ivan, direct din platourile DC News TV.
Situația actuală a învățământului rural
“Este piatra de moară a sistemului învățământul rural, din păcate. Învățământul rural trage în jos. Sărăcia, abandon școlar, condiții improprii… deci sub nicio formă în acest moment nu putem să vorbim de un sistem educațional.
Inclusiv legea educației, noua lege, să știți că ajută, doar trebuie aplicată și avem nevoie de un pic de timp pentru că sunt măsuri tranzitorii care încă n-au apucat să fie aplicate. S-au alocat bani pe parte de infrastructură și pe partea de logistică la nivelul unităților de învățământ.
Foarte mulți bani, plecând de la laboratoare, plecând de la proiecte de formare în rândul profesorilor. E proiectul CRED, unde s-au investit o grămadă de bani, banii europeni și unde au intrat vreo 50.000 de profesori și au fost măsurați prin nivel de competență și există un câștig”, a transmis președintele EDUPART.
Provocarea învățământului
“Încă avem învățăm simultan ca în perioada comunistă. Și acolo nu ai cum să faci minuni. Să ai într-o formație de studiu 2 ani de studiu sau uneori chiar și 3 ani de studiu… nu ai cum. Este imposibil ca profesor, gândiți-vă că el are aceeași oră la dispoziție pentru 3 ani diferiți”, a explicat Iulian Cristache.