Ionela Mihaela Dumitru, consultant fiscal în Italia, a dat câteva detalii importante privind pensionarea românilor care lucrează în Italia, în cadrul emisiunii Departe de România, difuzată pe DCNewsTV.
Cu această ocazie ea a spus care sunt actele necesare pentru pensionare.
„În primul rând, este necesară cartea de muncă în original. Dacă aceasta a fost pierdută, bineînțeles că se face reconstituirea ei conform legii, iar pierderea trebuie declarată în Monitorul Oficial. Este necesară și pagina din Monitorul Oficial care atestă această declarație.
Se solicită adeverințe de la locurile de muncă, în special în cazul persoanelor care au beneficiat de sporuri sau au lucrat în condiții speciale (grupe de muncă).
În cazul bărbaților, este necesar livretul militar, în original.
Apoi, se adaugă documentele clasice: certificatul de naștere, certificatul de căsătorie, sentința de divorț (dacă este cazul), iar dacă persoana are soț sau soție, sunt necesare și documentele acestora.
De asemenea, trebuie incluse documentele copiilor. În cazul femeilor, se cer certificatele de naștere ale copiilor.
Este necesar un cont IBAN unde să fie virată pensia.
După aceea, se începe calculul. Se pornește de la data nașterii și de la numărul de copii, apoi se verifică cartea de muncă și, bineînțeles, perioada lucrată în Italia cu acte. După toate aceste verificări, se poate depune dosarul.
În momentul în care dosarul este depus, Institutul de Previdență primește documentația. Aproximativ după o lună, dosarul este trimis și la Casa de Pensii care este aferentă persoanei respective”, a spus Ionela Mihaela Dumitru.